Athora Netherlands Halfjaarcijfers 2022.

Athora Netherlands Halfjaarcijfers 2022.

Strategie werpt vruchten af, Solvency II-ratio stijgt sterk naar 202%

Athora Netherlands boekt aanzienlijke vooruitgang bij de uitvoering van de strategie Ambition 2025. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers die vandaag zijn gepubliceerd. Naast een verbeterd netto onderliggend resultaat en een groei van 5% in pensioen premie-inkomsten, valt vooral de aanzienlijk stijging van onze solvabiliteit op. Ten opzichte van eind 2021 is die toegenomen met 22 procentpunten van 180% naar 202%.

Ondanks een halfjaar vol onzekerheden in de wereld, zoals de oorlog in Oekraïne, de energiecrisis en de verstrekkende gevolgen voor de wereldeconomie en de financiële markten, hebben we onze klanten toch zekerheid kunnen bieden, zegt CEO Jan de Pooter. “De hogere rentes en risico opslagen op de obligatiemarkten hebben tezamen met de positieve kapitaalgeneratie geresulteerd in een stevige toename van onze solvabiliteit. Dankzij een Solvency II-ratio van 202% eind juni zijn we voor onze klanten een echte ‘partner for life’ en kunnen we onze Ambition 2025-strategie versneld voortzetten.”

Zwitserleven heeft een solide groei van de pensioenpremies gerealiseerd. Het toegenomen volume in onze pensioenopbouw producten werd gedeeltelijk teniet gedaan door een kleine daling van pensioenafbouw producten, omdat klanten hun beslissing om een pensioenuitkering te kopen uitstelden in afwachting van hogere rentetarieven.

Dankzij een buy-out, konden we opnieuw een pensioenfonds ondersteunen bij de overdracht van activa en passiva in de aanloop naar de komende pensioenhervorming. En we lanceerden ons nieuwe variabel pensioenproduct om tegemoet te komen aan de groeiende behoefte van sommige klanten om te kunnen kiezen voor een deels gegarandeerd pensioen, terwijl de rest van het pensioeninkomen meer afhankelijk blijft van de ontwikkeling op de financiële markten.

Jan de Pooter: “We blijven ernaar streven om de meest duurzame verzekeraar van Nederland te zijn. Daarom hebben we een nieuwe speciale afdeling Duurzaamheid gelanceerd die al onze inspanningen op dit belangrijke gebied coördineert en consolideert.”

Bekijk voor meer informatie het volledige persbericht

Dit artikel is gepubliceerd op 08 september 2022

Nieuwe manier bepalen beleggerprofiel in MijnZwitserleven.

Een beleggerprofiel geeft een deelnemer inzicht in het beleggingsrisico dat hij kan en wil nemen. We vinden het belangrijk om deelnemers goed te begeleiden in hun keuze voor het best passende profiel. Daarom hebben we de manier waarop het beleggerprofiel wordt bepaald verder ontwikkeld.

Zwitserleven PPI halfjaarcijfers 2022.

De Zwitserleven PPI publiceert haar halfjaarcijfers van 2022. De Assets under management (het belegd vermogen) zijn licht gedaald in juni 2022 van € 1,591 miljard in december 2021 naar € 1,480 miljard in juni 2022. Dit komt door de waardedalingen van beleggingen op de financiële markten in het eerste halfjaar van 2022.

Visser-Brons benoemd tot General Manager Commerce.

Annemieke Visser-Brons treedt in dienst bij Athora Netherlands, het moederbedrijf van Zwitserleven, en wordt benoemd tot General Manager Commerce per 1 januari 2023. Annemieke wordt daarmee verantwoordelijk voor het aansturen en uitbouwen van de commerciële Pensioen- en Levenstrategie van Athora Netherlands.

Zwitserleven lanceert nieuwe merkcampagne ‘Met Gevoel voor de toekomst’

In de nieuwe landelijke merkcampagne ‘Met Gevoel voor de toekomst’ staat duurzaamheid en samenwerken centraal. De nieuwe generatie werknemers vindt duurzaamheid minstens zo belangrijk als een goed rendement.