Please note: your browser is out of date. Read more

We’re sorry. This page is not yet available in English. If you have any questions please contact us or see an adviser.

MoneyView: Zwitserleven PPI beste premieovereenkomst
ImageDienstverlening, Over Zwitserleven, Products

MoneyView: Zwitserleven PPI beste premieovereenkomst

ImageReadtime 4 minutes

Zwitserleven PPI wint 5 sterren in de categorie ‘Voorwaarden’

Zwitserleven PPI is in pensioenonderzoek van MoneyView, naar premieovereenkomsten in het MKB, opnieuw als beste uit de bus gekomen. In de categorie ‘Voorwaarden’ behaalde Zwitserleven PPI Nu Pensioen de hoogste score: 5 sterren. Hiermee biedt Zwitserleven ondernemers op het gebied van voorwaarden het beste pensioenproduct in de markt.

5-sterrenrating

MoneyView liet verschillende pensioenadvieskantoren 11 pensioenproducten van verschillende aanbieders beoordelen op basis van in totaal 67 voorwaarden, die zij belangrijk vinden bij de advisering in premieovereenkomsten. De 11 producten zijn beoordeeld op acceptatiecriteria, premiemogelijkheden, (online) communicatiemogelijkheden, nabestaandendekkingen, arbeidsongeschiktheidsdekkingen, beleggingsmogelijkheden en (incidentele) kosten. Het Zwitserleven PPI Nu Pensioen haalt op basis van de 67 meegenomen kenmerken de hoogste score en krijgt daarvoor een 5-sterrenrating voor de voorwaarden.

Kwalitatief hoogwaardig product

Arjen van Zanten, directeur Zwitserleven PPI: “Wij hebben er de afgelopen jaren hard aan gewerkt om een kwalitatief hoogwaardig product in de markt te zetten. Waarbij alle fondsen in de lifecycles ook nog eens standaard volledig duurzame zijn. Wij hoorden al positieve reacties vanuit de markt en zien elk jaar bijna een verdubbeling van het beheerd vermogen. Daar zijn we als PPI erg blij mee. Een hoge waardering van MoneyView voelt dan ook als een kers op de taart, waar we enorm trots op zijn.”

Bekijk het rapport van Moneyview

Zwitserleven PPI heeft twee producten: Nu Pensioen en Nu PensioenRekening. Bij deze producten gaat de inleg bijna volledig naar het pensioen van werknemers. De werknemer heeft online inzicht in zijn totale netto pensioen. Wanneer de werknemer arbeidsongeschikt wordt, neemt Zwitserleven de premiebetaling over. Ook het nabestaanden­pensioen is verzekerd via Zwitserleven.

This article is published on 30 September 2020

Fiscale ruimte benutten via PensioenAanvullen.

In december hebben deelnemers de laatste kans om via PensioenAanvullen hun ongebruikte fiscale ruimte van dit jaar te benutten. Een deelnemer kan in MijnZwitserleven snel berekenen hoeveel ruimte hij nog heeft om extra in te leggen.

Readtime 3 minutes

Pensioenfonds Atradius brengt haar pensioen onder bij Zwitserleven

Zwitserleven neemt per 1 november 2021 de pensioenaanspraken en -rechten over van Stichting Pensioenfonds Atradius Nederland i.l. In totaal gaat het om ruim 1400 deelnemers en een belegd pensioenvermogen van €455 miljoen.

Readtime 5 minutes

Succesvolle samenwerking tussen Zwitserleven en ACTIAM wordt voortgezet

We zijn erg blij met goed nieuws over onze samenwerking met onze vermogensbeheerder ACTIAM. Ons moederbedrijf Athora Netherlands kondigt aan dat het een overeenkomst heeft gesloten tot de verkoop van vermogensbeheerder ACTIAM aan Cardano Group.

Readtime 4 minutes

Pleisters plakken in de pensioensector

Berry van Sonsbeek over de complexiteit die op ons afkomt. Elke grote wijziging biedt de mogelijkheid om te leren van het verleden en het in de toekomst beter te doen. Als we kijken naar het nieuwe pensioenstelsel, dan .

Readtime 6 minutes