ImageDuurzaam

Hoge BREAAM-score voor VIVAT.

ImageLeestijd 2 minuten

Het hoofdkantoor in Amstelveen is pasgeleden weer getoetst op duurzaamheid volgens de BREEAM-methodiek. Het resultaat: als 1 van de 2 gebouwen in Nederland is het hoofdkantoor in Amstelveen gecertificeerd voor zowel asset, beheer als gebruik. Op elk onderdeel scoort VIVAT 3 sterren.

Deze zijn te danken aan de goede ligging ten opzichten van openbaar vervoer en winkel. Maar ook het nieuwe energielabel A en het vernieuwde warmte-koudeopslag waarmee het pand duurzaam verwarmd en gekoeld wordt leveren punten op.


Dit artikel is gepubliceerd op 19 december 2019

Misschien vindt u dit ook interessant:

Wijziging beleggingsbeleid Zwitserleven Duration fondsen.

Op 22 mei dit jaar maakt ACTIAM Cardano een aantal wijzigingen in de beleggingsstructuur, het beleggingsbeleid en het duurzaamheidsbeleid van een aantal ‘Duration fondsen.

Leestijd 2 minuten

Duurzaam beleggen: activiteiten eerste kwartaal 2023.

In dit rapport ligt de focus op biodiversiteit en de diverse organisaties die zich op dit gebied inzetten om de effecten op het klimaat en milieu inzichtelijk en meetbaar te maken.

Leestijd 2 minuten

Duurzaam beleggen: activiteiten vierde kwartaal 2022

Elk kwartaal brengt ACTIAM verslag uit over de manier waarop zij haar duurzame beleggingsbeleid uitvoert. Dit kwartaalrapport staat in het teken van het spanningsveld tussen praten over klimaatverandering en daadwerkelijke actie.

Leestijd 2 minuten

ACTIAM kritisch in het nieuws.

Onlangs was ACTIAM in het nieuws over beleggingen in fossiele bedrijven. Een branchebreed journalistiek onderzoek stelde zich kritisch op over het beleid van ACTIAM en andere marktpartijen. Wij begrijpen dat dit artikel zorgen kan hebben opgeroepen.

Leestijd 4 minuten

Meer biodiversiteit in Zwitserleven-bossen.

Met het geld dat beschikbaar is gekomen door de vervallen heel kleine pensioenen heeft Zwitserleven een eigen bos aangeplant. Inmiddels is er al een flinke toename van de biodiversteit waargenomen.

Leestijd 2 minuten

Zwitserleven lanceert nieuwe merkcampagne ‘Met Gevoel voor de toekomst’

In de nieuwe landelijke merkcampagne ‘Met Gevoel voor de toekomst’ staat duurzaamheid en samenwerken centraal. De nieuwe generatie werknemers vindt duurzaamheid minstens zo belangrijk als een goed rendement.

Leestijd 2 minuten