Athora Netherlands neemt WTW’s PPI in Nederland over.

Athora Netherlands is met WTW overeengekomen de PPI van WTW in Nederland over te nemen. Deze wordt onderdeel van het marktleidende en duurzame aanbod van Zwitserleven PPI.

Leestijd 2 minuten

Pensioen­fonds A.C. Nielsen brengt zijn pensioen onder bij Zwitserleven.

Zwitserleven heeft per 1 oktober 2022 de pensioenaanspraken en -rechten overgenomen van Stichting Pensioen­fonds A.C. Nielsen (Nederland) B.V. In totaal gaat het om circa 485 deelnemers en een belegd pensioenvermogen van ongeveer EUR 55 miljoen.

Leestijd 3 minuten

Nieuwe manier bepalen beleggerprofiel in MijnZwitserleven.

Een beleggerprofiel geeft een deelnemer inzicht in het beleggingsrisico dat hij kan en wil nemen. We vinden het belangrijk om deelnemers goed te begeleiden in hun keuze voor het best passende profiel. Daarom hebben we de manier waarop het beleggerprofiel wordt bepaald verder ontwikkeld.

Leestijd 3 minuten

Zwitserleven PPI halfjaarcijfers 2022.

De Zwitserleven PPI publiceert haar halfjaarcijfers van 2022. De Assets under management (het belegd vermogen) zijn licht gedaald in juni 2022 van € 1,591 miljard in december 2021 naar € 1,480 miljard in juni 2022. Dit komt door de waardedalingen van beleggingen op de financiële markten in het eerste halfjaar van 2022.

Leestijd 2 minuten

Athora Netherlands Halfjaarcijfers 2022.

Athora Netherlands boekt aanzienlijke vooruitgang bij de uitvoering van de strategie Ambition 2025. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers die vandaag zijn gepubliceerd. Naast een verbeterd netto onderliggend resultaat en een groei van 5% in pensioen premie-inkomsten, valt vooral de aanzienlijk stijging van onze solvabiliteit op.

Leestijd 4 minuten

Visser-Brons benoemd tot General Manager Commerce.

Annemieke Visser-Brons treedt in dienst bij Athora Netherlands, het moederbedrijf van Zwitserleven, en wordt benoemd tot General Manager Commerce per 1 januari 2023. Annemieke wordt daarmee verantwoordelijk voor het aansturen en uitbouwen van de commerciële Pensioen- en Levenstrategie van Athora Netherlands.

Leestijd 3 minuten

Zwitserleven lanceert nieuwe merkcampagne ‘Met Gevoel voor de toekomst’

In de nieuwe landelijke merkcampagne ‘Met Gevoel voor de toekomst’ staat duurzaamheid en samenwerken centraal. De nieuwe generatie werknemers vindt duurzaamheid minstens zo belangrijk als een goed rendement.

Leestijd 2 minuten

Moederbedrijf Zwitserleven publiceert jaarcijfers.

Op 31 maart heeft Athora Netherlands de cijfers over 2021 bekend gemaakt. De moedermaatschappij van Zwitserleven meldt een gestegen onderliggend resultaat en een significante verbetering van de solvabiliteitspositie (180%).

Leestijd 2 minuten

Zwitserleven genomineerd voor Pensioen Pro Award

Wij zijn genomineerd voor de Pensioen Pro Award in de categorie ‘Lange­termijnbelegger van het jaar 2021’. De nominatie is een erkenning voor ons duurzaam beleggingsbeleid.

Leestijd 2 minuten