Moederbedrijf Zwitserleven publiceert jaarcijfers.

Moederbedrijf Zwitserleven publiceert jaarcijfers.

Stijgend onderliggend resultaat en verbetering solvabiliteitspositie

Op 31 maart heeft Athora Netherlands de cijfers over 2021 bekend gemaakt. De moedermaatschappij van Zwitserleven meldt een gestegen onderliggend resultaat en een significante verbetering van de solvabiliteitspositie (180%). De commerciële resultaten van Zwitserleven onderstrepen het vertrouwen van onze klanten en laten zien dat de groei in pensioenen doorzet.

Historisch hoog retentiepercentage

De bruto geboekte premies stegen naar € 2,167 miljoen, vooral als gevolg van de eerder aangekondigde pensioen buy-out van pensioenfonds Atradius. Daarnaast wist Zwitserleven een historisch hoog retentiepercentage van 91,3% te behalen, wat het vertrouwen van klanten in Zwitserleven/Athora Netherlands onderstreept. Ook de instroom in de Zwitserleven PPI nam verder toe; het beheerd vermogen steeg met 53%, naar €1,6 miljard dankzij hogere premie-inleg en waardestijgingen van de beleggingen. De solvabiliteitspositie van Athora Netherlands, een graadmeter voor de financiële weerbaarheid van een bedrijf, steeg naar 180% (2020: 161%) onder andere door de kapitaalsteun van het moederconcern.

Koploper duurzaamheid

Duurzaamheid bleef ook in 2021 een topprioriteit. Een hoogtepunt was de bekendmaking van de duurzaamheidsbenchmark door de Vereniging van Beleggers voor Duurzame Ontwikkeling (VBDO): Zwitserleven werd, als onderdeel van Athora Netherlands, uitgeroepen tot de meest duurzame verzekeraar van Nederland.

Dit artikel is gepubliceerd op 05 april 2022

De ambities van Athora Netherlands en Zwitserleven.

Jan de Pooter, CEO Athora Netherlands, stelt zich aan u voor. Hij vertelt meer over de strategie en toekomstbestendigheid van Athora Netherlands, de moedermaatschappij van Zwitserleven.

Zwitserleven genomineerd voor Pensioen Pro Award

Wij zijn genomineerd voor de Pensioen Pro Award in de categorie ‘Lange­termijnbelegger van het jaar 2021’. De nominatie is een erkenning voor ons duurzaam beleggingsbeleid.

Zwitserleven Bomenplantdag

Op 11 maart gaan we samen met Trees for All een nieuw voedselbos aanplanten in Zuid-Limburg. U bent van harte uitgenodigd om hierbij aanwezig te zijn.

Hans Visser verlaat Athora Netherlands

Hans Visser, General Manager Pensioen bij Athora Netherlands, het moederbedrijf van Zwitserleven, heeft in goed overleg om persoonlijke redenen besloten zijn carrière buiten het bedrijf voort te zetten.