Moederbedrijf Zwitserleven publiceert jaarcijfers.

Moederbedrijf Zwitserleven publiceert jaarcijfers.

Stijgend onderliggend resultaat en verbetering solvabiliteitspositie

Op 31 maart heeft Athora Netherlands de cijfers over 2021 bekend gemaakt. De moedermaatschappij van Zwitserleven meldt een gestegen onderliggend resultaat en een significante verbetering van de solvabiliteitspositie (180%). De commerciële resultaten van Zwitserleven onderstrepen het vertrouwen van onze klanten en laten zien dat de groei in pensioenen doorzet.

Historisch hoog retentiepercentage

De bruto geboekte premies stegen naar € 2,167 miljoen, vooral als gevolg van de eerder aangekondigde pensioen buy-out van pensioenfonds Atradius. Daarnaast wist Zwitserleven een historisch hoog retentiepercentage van 91,3% te behalen, wat het vertrouwen van klanten in Zwitserleven/Athora Netherlands onderstreept. Ook de instroom in de Zwitserleven PPI nam verder toe; het beheerd vermogen steeg met 53%, naar €1,6 miljard dankzij hogere premie-inleg en waardestijgingen van de beleggingen. De solvabiliteitspositie van Athora Netherlands, een graadmeter voor de financiële weerbaarheid van een bedrijf, steeg naar 180% (2020: 161%) onder andere door de kapitaalsteun van het moederconcern.

Koploper duurzaamheid

Duurzaamheid bleef ook in 2021 een topprioriteit. Een hoogtepunt was de bekendmaking van de duurzaamheidsbenchmark door de Vereniging van Beleggers voor Duurzame Ontwikkeling (VBDO): Zwitserleven werd, als onderdeel van Athora Netherlands, uitgeroepen tot de meest duurzame verzekeraar van Nederland.

Dit artikel is gepubliceerd op 05 april 2022

Nieuwe manier bepalen beleggerprofiel in MijnZwitserleven.

Een beleggerprofiel geeft een deelnemer inzicht in het beleggingsrisico dat hij kan en wil nemen. We vinden het belangrijk om deelnemers goed te begeleiden in hun keuze voor het best passende profiel. Daarom hebben we de manier waarop het beleggerprofiel wordt bepaald verder ontwikkeld.

Zwitserleven PPI halfjaarcijfers 2022.

De Zwitserleven PPI publiceert haar halfjaarcijfers van 2022. De Assets under management (het belegd vermogen) zijn licht gedaald in juni 2022 van € 1,591 miljard in december 2021 naar € 1,480 miljard in juni 2022. Dit komt door de waardedalingen van beleggingen op de financiële markten in het eerste halfjaar van 2022.

Athora Netherlands Halfjaarcijfers 2022.

Athora Netherlands boekt aanzienlijke vooruitgang bij de uitvoering van de strategie Ambition 2025. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers die vandaag zijn gepubliceerd. Naast een verbeterd netto onderliggend resultaat en een groei van 5% in pensioen premie-inkomsten, valt vooral de aanzienlijk stijging van onze solvabiliteit op.

Visser-Brons benoemd tot General Manager Commerce.

Annemieke Visser-Brons treedt in dienst bij Athora Netherlands, het moederbedrijf van Zwitserleven, en wordt benoemd tot General Manager Commerce per 1 januari 2023. Annemieke wordt daarmee verantwoordelijk voor het aansturen en uitbouwen van de commerciële Pensioen- en Levenstrategie van Athora Netherlands.