Athora Netherlands neemt WTW’s PPI in Nederland over.

Athora Netherlands neemt WTW’s PPI in Nederland over.

Athora Netherlands, de moedermaatschappij van Zwitserleven, en WTW zijn overeengekomen de PPI van WTW in Nederland over te nemen. De transactie betreft een overdracht van het sponsorschap van WTW aan Athora Netherlands, waarna de PPI uiteindelijk een geïntegreerd onderdeel zal worden van het marktleidende Zwitserleven PPI aanbod in Nederland, met behoud van de belangrijkste huidige klantenproposities.

In lijn met haar strategie, verstevigt Athora Netherlands hiermee haar leidende positie in de Nederlandse pensioenmarkt. De overname resulteert in een gecombineerd beheerd PPI-vermogen van circa EUR 2,7 miljard en ongeveer 126.000 deelnemers (eind 2021), en iets meer dan EUR 400 miljoen premie-inkomen (2021).

De afronding van de transactie zal naar verwachting begin 2023 plaatsvinden en is afhankelijk van de gebruikelijke voorwaarden, waaronder het verkrijgen goedkeuring van toezichthouders en de raadpleging van de ondernemingsraden. Tot die tijd blijven WTW’s PPI en Zwitserleven PPI als aparte en onafhankelijke organisaties actief in de markt.

Dit artikel is gepubliceerd op 18 oktober 2022

Met gevoel voor de toekomst: meer biodiversiteit in Zwitserleven-bossen.

Amstelveen, 26 november 2022 – Het is vandaag twee jaar geleden dat we met 2.000 bomen het ‘Zwitserleven-bos’ aanplantten in Het Groene Woud in Brabant. Daarna volgden in maart 2022 nog eens 1.500 bomen voor een voedselbos op Lubosch Land in Limburg. Inmiddels is er al een flinke toename van de biodiversteit waargenomen.

‘Best Performing Network Partner’ van het Swiss Life Network.

Tijdens de jaarlijkse conferentie van het Swiss Life Network in Cannes is Zwitserleven onlangs uitgeroepen tot ‘Best Performing Network Partner’. Zwitserleven is in Nederland exclusief partner van het Swiss Life Network, een wereldwijd samenwerkingsverband van 90 vooraanstaande lokale verzekeringsmaatschappijen in meer dan 80 landen en opgericht in 1962. Hiermee kunnen grote, internationaal opererende klanten worden bediend door middel van multinationale pooling.

Pensioen­fonds A.C. Nielsen brengt zijn pensioen onder bij Zwitserleven.

Zwitserleven heeft per 1 oktober 2022 de pensioenaanspraken en -rechten overgenomen van Stichting Pensioen­fonds A.C. Nielsen (Nederland) B.V. In totaal gaat het om circa 485 deelnemers en een belegd pensioenvermogen van ongeveer EUR 55 miljoen.

Nieuwe manier bepalen beleggerprofiel in MijnZwitserleven.

Een beleggerprofiel geeft een deelnemer inzicht in het beleggingsrisico dat hij kan en wil nemen. We vinden het belangrijk om deelnemers goed te begeleiden in hun keuze voor het best passende profiel. Daarom hebben we de manier waarop het beleggerprofiel wordt bepaald verder ontwikkeld.