Athora Netherlands neemt WTW’s PPI in Nederland over.

Athora Netherlands neemt WTW’s PPI in Nederland over.

Athora Netherlands, de moedermaatschappij van Zwitserleven, en WTW zijn overeengekomen de PPI van WTW in Nederland over te nemen. De transactie betreft een overdracht van het sponsorschap van WTW aan Athora Netherlands, waarna de PPI uiteindelijk een geïntegreerd onderdeel zal worden van het marktleidende Zwitserleven PPI aanbod in Nederland, met behoud van de belangrijkste huidige klantenproposities.

In lijn met haar strategie, verstevigt Athora Netherlands hiermee haar leidende positie in de Nederlandse pensioenmarkt. De overname resulteert in een gecombineerd beheerd PPI-vermogen van circa EUR 2,7 miljard en ongeveer 126.000 deelnemers (eind 2021), en iets meer dan EUR 400 miljoen premie-inkomen (2021).

De afronding van de transactie zal naar verwachting begin 2023 plaatsvinden en is afhankelijk van de gebruikelijke voorwaarden, waaronder het verkrijgen goedkeuring van toezichthouders en de raadpleging van de ondernemingsraden. Tot die tijd blijven WTW’s PPI en Zwitserleven PPI als aparte en onafhankelijke organisaties actief in de markt.

Dit artikel is gepubliceerd op 18 oktober 2022

Nieuwe MijnZwitserleven werkgever

In 2023 is het werkgeversportaal in MijnZwitserleven verbeterd en getest door 40 werkgevers, met nieuwe functionaliteiten vanaf eind juli.

Nieuwe directie Zwitserleven PPI

Per 1 juni 2024 krijgt Zwitserleven PPI N.V. een nieuwe directie, met Edwin van den Oever als CEO, opvolger van Arjen van Zanten.

Zwitserleven en Athora Netherlands nieuwe partner Koninklijk Concertgebouworkest

Zwitserleven is per 1 januari 2024 partner geworden van het Koninklijk Concertgebouworkest.

Jaarcijfers Athora Netherlands 2023

Athora Netherlands, het moederbedrijf van Zwitserleven, heeft haar financiële resultaten over 2023 gepubliceerd.