Direct iets regelen

Actuele vragen

Actuele vragen

Hoe log ik in op MijnZwitserleven?

U logt in op MijnZwitserleven met uw DigiD of met uw e-mailadres en wachtwoord.

Goed om te weten

Wanneer u voor het eerst inlogt zonder DigiD heeft u uw relatienummer nodig. Dit nummer vindt u in uw Pensioen 1-2-3, die u ontvangt als u wordt aangemeld in een pensioenregeling bij Zwitserleven.

Waar download ik mijn UPO?

U downloadt uw uniform pensioenoverzicht (UPO) in MijnZwitserleven. U vindt uw UPO bij Documenten. U selecteert bij Type document Uniform Pensioenoverzicht.

Goed om te weten

In uw UPO ziet u soms gegevens van meerdere pensioenen samen. In de voorbrief van uw UPO en/of op uw UPO zelf leest u uit welke contract- en polisnummers uw overzicht bestaat.

Wanneer ontvang ik mijn fiscale jaaropgaaf?

Ontvangt u een pensioeninkomen van Zwitserleven? Dan ontvangt u van ons een jaaropgaaf. U ontvangt deze per post of digitaal, uiterlijk vóór 1 maart van het nieuwe jaar.

Goed om te weten

  • U ontvangt uw jaaropgaaf altijd achteraf. Uw jaaropgaaf over 2021 ontvangt u in 2022.
  • Ontvangt u voor het eerst een pensioeninkomen in 2022? Dan ontvangt u begin 2023 uw eerste jaaropgaaf.
  • Op uw jaaropgaaf vermelden wij uw totale bruto-inkomen en de gedane inhoudingen.
  • Heeft u uw jaaropgaaf 2021 niet ontvangen vóór 15 maart 2022? Bekijk deze dan in MijnZwitserleven of vraag uw jaaropgaaf online opnieuw aan.
  • In MijnZwitserleven vindt u uw jaaropgaven van 2020 en 2021. Vóór 2020 ontving u uw jaaropgaaf alleen per post.
  • Voor meer informatie en uitleg gaat u naar onze site Belastingaangifte en uw pensioen.
Waar vind ik mijn fiscale jaaropgaaf?

Ontving u in 2021 een pensioeninkomen van Zwitserleven? Dan vindt u, uiterlijk 1 maart 2022, uw jaaropgaaf over 2021 in MijnZwitserleven. Log in met uw DigiD of met uw Zwitserleven account (e-mailadres en wachtwoord). U vindt uw jaaropgaaf bij Documenten. Selecteer bij type document Jaaropgave en kies Toon documenten. U hoeft de datums niet aan te passen.

Bel ons

Op dit moment zijn wij telefonisch niet bereikbaar. Wij zijn er weer vanaf 8.30 uur.

Openingstijden
U kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag, tussen 8.30 en 17.00 uur.

Chat en social media

Om snel antwoord te krijgen op uw vraag kunt u met ons chatten. Om te kunnen chatten moet u akkoord gaan met 'alle cookies'.

Als u uw vraag via Facebook of Twitter stelt ontvangt u in de loop van vandaag een reactie.

Stuur ons een bericht

Gebruik het contactformulier om uw vraag te stellen. Binnen 5 werkdagen ontvangt u van ons een reactie.

Heeft u advies nodig? Neem contact op met een onafhankelijk adviseur.