Athora publiceert halfjaarcijfers; groei Zwitserleven zet voort.

Athora publiceert halfjaarcijfers; groei Zwitserleven zet voort.

Vandaag heeft Athora Netherlands haar cijfers over de eerste helft van 2021 bekend gemaakt. De moedermaatschappij van Zwitserleven meldt een gestegen onderliggend resultaat en een stabiele solvabiliteitspositie. De commerciële resultaten van Zwitserleven laten zien dat de groei in pensioenen doorzet.

Strategie effectief in uitvoering

In lijn met de strategie die vorig jaar is aangekondigd met focus op de pensioenmarkt, rapporteert Athora een verdere groei in de belangrijkste pensioenproposities. Naast de toename van de pensioenpremies, nam ook de instroom in Zwitserleven PPI verder toe.

Klantvertrouwen historisch hoog

De klanttevredenheid is verder gestegen in dit eerste halfjaar. Die tevredenheid en het vertrouwen is terug te zien in de historisch hoge retentiegraad van 91,3%.

Duurzaam

Met trots meldden we al dat Zwitserleven als onderdeel van Athora Netherlands is uitgeroepen tot de meest duurzame verzekeraar van Nederland. De Eerlijke verzekeringswijzer meldde in het nieuwste onderzoek dat ze hebben gedaan, dat we adequaat actie ondernemen tegen mensenrechtenschendingen. Dit onderschrijft het belang dat we hechten aan maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid.

Bekijk alle resultaten in het persbericht (Engels)

Dit artikel is gepubliceerd op 08 september 2021

Zwitserleven lanceert nieuwe merkcampagne ‘Met Gevoel voor de toekomst’

In de nieuwe landelijke merkcampagne ‘Met Gevoel voor de toekomst’ staat duurzaamheid en samenwerken centraal. De nieuwe generatie werknemers vindt duurzaamheid minstens zo belangrijk als een goed rendement.

Moederbedrijf Zwitserleven publiceert jaarcijfers.

Op 31 maart heeft Athora Netherlands de cijfers over 2021 bekend gemaakt. De moedermaatschappij van Zwitserleven meldt een gestegen onderliggend resultaat en een significante verbetering van de solvabiliteitspositie (180%).

De ambities van Athora Netherlands en Zwitserleven.

Jan de Pooter, CEO Athora Netherlands, stelt zich aan u voor. Hij vertelt meer over de strategie en toekomstbestendigheid van Athora Netherlands, de moedermaatschappij van Zwitserleven.

Zwitserleven genomineerd voor Pensioen Pro Award

Wij zijn genomineerd voor de Pensioen Pro Award in de categorie ‘Lange­termijnbelegger van het jaar 2021’. De nominatie is een erkenning voor ons duurzaam beleggingsbeleid.