Let op: uw browser is verouderd waardoor de website niet goed wordt weergegeven. Meer informatie

Athora publiceert halfjaarcijfers; groei Zwitserleven zet voort.

Athora publiceert halfjaarcijfers; groei Zwitserleven zet voort.

Vandaag heeft Athora Netherlands haar cijfers over de eerste helft van 2021 bekend gemaakt. De moedermaatschappij van Zwitserleven meldt een gestegen onderliggend resultaat en een stabiele solvabiliteitspositie. De commerciële resultaten van Zwitserleven laten zien dat de groei in pensioenen doorzet.

Strategie effectief in uitvoering

In lijn met de strategie die vorig jaar is aangekondigd met focus op de pensioenmarkt, rapporteert Athora een verdere groei in de belangrijkste pensioenproposities. Naast de toename van de pensioenpremies, nam ook de instroom in Zwitserleven PPI verder toe.

Klantvertrouwen historisch hoog

De klanttevredenheid is verder gestegen in dit eerste halfjaar. Die tevredenheid en het vertrouwen is terug te zien in de historisch hoge retentiegraad van 91,3%.

Duurzaam

Met trots meldden we al dat Zwitserleven als onderdeel van Athora Netherlands is uitgeroepen tot de meest duurzame verzekeraar van Nederland. De Eerlijke verzekeringswijzer meldde in het nieuwste onderzoek dat ze hebben gedaan, dat we adequaat actie ondernemen tegen mensenrechtenschendingen. Dit onderschrijft het belang dat we hechten aan maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid.

Bekijk alle resultaten in het persbericht (Engels)

Dit artikel is gepubliceerd op 08 september 2021

Kom bomen planten in het voedselbos

Op 11 maart gaan we samen met Trees for All een nieuw voedselbos aanplanten in Zuid-Limburg. U bent van harte uitgenodigd om hierbij aanwezig te zijn.

Zwitserleven genomineerd voor Pensioen Pro Award

Wij zijn genomineerd voor de Pensioen Pro Award in de categorie ‘Lange­termijnbelegger van het jaar 2021’. De nominatie is een erkenning voor ons duurzaam beleggingsbeleid.

Pensioenfonds Atradius brengt haar pensioen onder bij Zwitserleven

Pensioen­fonds Atradius brengt haar pensioen onder bij Zwitserleven

Zwitserleven neemt per 1 november 2021 de pensioenaanspraken en -rechten over van Stichting Pensioen­fonds Atradius Nederland i.l. In totaal gaat het om ruim 1400 deelnemers en een belegd pensioenvermogen van €455 miljoen.

Succesvolle samenwerking tussen Zwitserleven en ACTIAM wordt voortgezet

We zijn erg blij met goed nieuws over onze samenwerking met onze vermogens­beheerder ACTIAM. Ons moederbedrijf Athora Netherlands kondigt aan dat het een overeenkomst heeft gesloten tot de verkoop van vermogens­beheerder ACTIAM aan Cardano Group.