Please note: your browser is out of date. Read more

We’re sorry. This page is not yet available in English. If you have any questions please contact us or see an adviser.

Athora publiceert halfjaarcijfers; groei Zwitserleven zet voort.

Athora publiceert halfjaarcijfers; groei Zwitserleven zet voort.

ImageReadtime 2 minutes

Vandaag heeft Athora Netherlands haar cijfers over de eerste helft van 2021 bekend gemaakt. De moedermaatschappij van Zwitserleven meldt een gestegen onderliggend resultaat en een stabiele solvabiliteitspositie. De commerciële resultaten van Zwitserleven laten zien dat de groei in pensioenen doorzet.

Strategie effectief in uitvoering

In lijn met de strategie die vorig jaar is aangekondigd met focus op de pensioenmarkt, rapporteert Athora een verdere groei in de belangrijkste pensioenproposities. Naast de toename van de pensioenpremies, nam ook de instroom in Zwitserleven PPI verder toe.

Klantvertrouwen historisch hoog

De klanttevredenheid is verder gestegen in dit eerste halfjaar. Die tevredenheid en het vertrouwen is terug te zien in de historisch hoge retentiegraad van 91,3%.

Duurzaam

Met trots meldden we al dat Zwitserleven als onderdeel van Athora Netherlands is uitgeroepen tot de meest duurzame verzekeraar van Nederland. De Eerlijke verzekeringswijzer meldde in het nieuwste onderzoek dat ze hebben gedaan, dat we adequaat actie ondernemen tegen mensenrechtenschendingen. Dit onderschrijft het belang dat we hechten aan maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid.

Bekijk alle resultaten in het persbericht (Engels)

This article is published on 08 September 2021

Succesvolle samenwerking tussen Zwitserleven en ACTIAM wordt voortgezet

We zijn erg blij met goed nieuws over onze samenwerking met onze vermogensbeheerder ACTIAM. Ons moederbedrijf Athora Netherlands kondigt aan dat het een overeenkomst heeft gesloten tot de verkoop van vermogensbeheerder ACTIAM aan Cardano Group.

Readtime 4 minutes

Pleisters plakken in de pensioensector

Berry van Sonsbeek over de complexiteit die op ons afkomt. Elke grote wijziging biedt de mogelijkheid om te leren van het verleden en het in de toekomst beter te doen. Als we kijken naar het nieuwe pensioenstelsel, dan .

Readtime 6 minutes

Het nieuwe pensioenstelsel: Individueel versus Collectief

In juli van dit jaar plaatste de Telegraaf twee interessante artikelen over de keuze van pensioenuitvoerders. In het ene artikel werd gepleit voor een Individueel Pensioen. Uitgevoerd door een pensioenuitvoerder die de deelnemer zelf kiest.

Readtime 6 minutes

Uitstel wetsvoorstel pensioenverdeling bij scheiding

De beoogde ingangsdatum van de wet pensioenverdeling bij scheiding 2022 is opnieuw uitgesteld. Door de val van het kabinet is er nog geen overleg over het wetsvoorstel geweest.

Readtime 2 minutes