Athora publiceert halfjaarcijfers; groei Zwitserleven zet voort.
ImageAbout Zwitserleven

Athora publiceert halfjaarcijfers; groei Zwitserleven zet voort.

ImageReadtime 2 minutes

Vandaag heeft Athora Netherlands haar cijfers over de eerste helft van 2021 bekend gemaakt. De moedermaatschappij van Zwitserleven meldt een gestegen onderliggend resultaat en een stabiele solvabiliteitspositie. De commerciële resultaten van Zwitserleven laten zien dat de groei in pensioenen doorzet.

Strategie effectief in uitvoering

In lijn met de strategie die vorig jaar is aangekondigd met focus op de pensioenmarkt, rapporteert Athora een verdere groei in de belangrijkste pensioenproposities. Naast de toename van de pensioenpremies, nam ook de instroom in Zwitserleven PPI verder toe.

Klantvertrouwen historisch hoog

De klanttevredenheid is verder gestegen in dit eerste halfjaar. Die tevredenheid en het vertrouwen is terug te zien in de historisch hoge retentiegraad van 91,3%.

Duurzaam

Met trots meldden we al dat Zwitserleven als onderdeel van Athora Netherlands is uitgeroepen tot de meest duurzame verzekeraar van Nederland. De Eerlijke verzekeringswijzer meldde in het nieuwste onderzoek dat ze hebben gedaan, dat we adequaat actie ondernemen tegen mensenrechtenschendingen. Dit onderschrijft het belang dat we hechten aan maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid.

Bekijk alle resultaten in het persbericht (Engels)

This article is published on 08 September 2021

Moederbedrijf Zwitserleven publiceert jaarcijfers.

Op 31 maart heeft Athora Netherlands de cijfers over 2021 bekend gemaakt. De moedermaatschappij van Zwitserleven meldt een gestegen onderliggend resultaat en een significante verbetering van de solvabiliteitspositie (180%).

Readtime 2 minutes

Strategy of Athora Netherlands/Zwitserleven.

Jan de Pooter, CEO Athora Netherlands, introduces himself. In the interview, he discusses the strategy and future resilience of Athora Netherlands, the parent company of Zwitserleven.

Readtime 4 minutes

Zwitserleven nominated for Pensioen Pro Award.

Zwitserleven has been nominated for the Pensioen Pro Award in the category 'Long-term investor of the year 2021'. The award is presented to the pension provider with a distinctive investment strategy that delivers both financial and social returns.

Readtime 2 minutes

Zwitserleven Bomenplantdag

Op 11 maart gaan we samen met Trees for All een nieuw voedselbos aanplanten in Zuid-Limburg. U bent van harte uitgenodigd om hierbij aanwezig te zijn.

Readtime 3 minutes