We’re sorry. This page is not yet available in English. If you have any questions please contact us or see an adviser.

VIVAT maakt halfjaarcijfers en nieuwe strategie bekend; focus op pensioen.

VIVAT maakt halfjaarcijfers en nieuwe strategie bekend; focus op pensioen.

ImageReadtime 2 minutes

Vandaag heeft VIVAT, de moedermaatschappij van Zwitserleven, haar cijfers over de eerste helft van 2020 bekendgemaakt evenals de nieuwe strategische koers (zie persbericht). VIVAT zal haar productaanbod gaan vereenvoudigen en zich gaan richten op de pensioenmarkt.

VIVAT zal zich gaan richten op de pensioenmarkt en de positie van Zwitserleven in de markt verder versterken. De komende drie jaar zullen we verder investeren in onze mensen, producten en systemen. Zo kunnen wij onze klanten de beste pensioenoplossingen bieden, met een zo goed mogelijk langetermijnrendement en een uitstekende dienstverlening.

Zwitserleven gaat zich hoofdzakelijk richten op producten om pensioen op te bouwen, zoals u nu al gewend bent via de DB- en de DC-regeling. Daarnaast producten voor als u met pensioen gaat, zoals het Direct Ingaand Pensioen. Ook gaan we de Direct Ingaande Lijfrente introduceren. Wij houden u uiteraard op de hoogte van alle toekomstige ontwikkelingen rondom ons productaanbod.

Vragen?
Heeft u vragen? Neem dan contact met ons op, wij helpen u graag.

This article is published on 09 September 2020

‘Staak verplichte gelijke behandeling slapers en gepensioneerden’

Schrap het wetsartikel dat gelijke behandeling van slapers en gepensioneerden verplicht, stelt Lennaert van Anken, Head Buy-out & Corporate Development bij Zwitserleven.

Readtime 2 minutes

Zwitserleven PPI doorbreekt de grens van 1 miljard beheerd vermogen.

Het pensioenvermogen bij de PPI van Zwitserleven is gestegen naar 1,04 miljard euro. Daarmee is het beheerd vermogen ten opzichte van vorig jaar bijna verdubbeld. Dat blijkt uit het vandaag gepubliceerd jaarverslag.

Zwitserleven lanceert ‘MijnZwitserleven’-app.

Met de nieuwe ‘MijnZwitserleven’-app hebben klanten nu ook via hun mobiel of tablet eenvoudig toegang tot hun pensioengegevens, inzicht in hun pensioeninkomen en een overzicht van alle persoonlijke documenten.

Readtime 2 minutes

‘Bedrag ineens’ met een jaar uitgesteld.

Wat betekent het dat onderdeel 'Bedrag ineens' uit het nieuwe wetsvoorstel een jaar is uitgesteld tot 1 januari 2023? En wat is het alternatief? Vier vragen aan Kimm Brons, senior legal counsel bij Zwitserleven.

Readtime 4 minutes

Lennaert van Anken Head of Buy-Out & Corporate Development.

Met ingang van 1 januari 2021 is Lennaert van Anken benoemd tot Head of Buy-Out & Corporate Development. Hij is daarmee verantwoordelijk voor het opstellen en realiseren van Zwitserleven’s pensioen buy-out-strategie.

Readtime 2 minutes

Dit kunt u verwachten voor het nabestaandenpensioen.

Met het nieuwe pensioenakkoord worden er veranderingen voor het nabestaandenpensioen verwacht. Lees hier wat dit kan betekenen voor de pensioenregeling van uw werknemers.