VIVAT maakt halfjaarcijfers en nieuwe strategie bekend; focus op pensioen.

VIVAT maakt halfjaarcijfers en nieuwe strategie bekend; focus op pensioen.

Vandaag heeft VIVAT, de moedermaatschappij van Zwitserleven, haar cijfers over de eerste helft van 2020 bekendgemaakt evenals de nieuwe strategische koers (zie persbericht). VIVAT zal haar productaanbod gaan vereenvoudigen en zich gaan richten op de pensioenmarkt.

VIVAT zal zich gaan richten op de pensioenmarkt en de positie van Zwitserleven in de markt verder versterken. De komende drie jaar zullen we verder investeren in onze mensen, producten en systemen. Zo kunnen wij onze klanten de beste pensioenoplossingen bieden, met een zo goed mogelijk langetermijnrendement en een uitstekende dienstverlening.

Zwitserleven gaat zich hoofdzakelijk richten op producten om pensioen op te bouwen, zoals u nu al gewend bent via de DB- en de DC-regeling. Daarnaast producten voor als u met pensioen gaat, zoals het Direct Ingaand Pensioen. Ook gaan we de Direct Ingaande Lijfrente introduceren. Wij houden u uiteraard op de hoogte van alle toekomstige ontwikkelingen rondom ons productaanbod.

Vragen?
Heeft u vragen? Neem dan contact met ons op, wij helpen u graag.

Dit artikel is gepubliceerd op 09 september 2020

Zwitserleven PPI: White label biedt oplossing voor ‘witte vlekken’

Met de white label-oplossing van Zwitserleven kunnen de zogenoemde witte vlekken worden aangepakt. Werkgevers kunnen daarmee zelf eenvoudig en tegen lage kosten online een regeling afsluiten via hun adviseur.

Reactie Zwitserleven op pensioenakkoord.

We zetten de belangrijkste maatregelen van het pensioenakkoord onder elkaar - inclusief enkele kritische kanttekeningen.

Webinar: een vooruitblik op het pensioenbedrijf.

De overname door Athora is afgerond, waarmee Zwitserleven nu een nieuwe eigenaar heeft. Bekijk het webinar waarin onze nieuwe aandeelhouder zich voorstelt.

Verkoop VIVAT aan Athora en Nationale-Nederlanden afgerond.

De verkoop van alle aandelen in VIVAT aan Athora en Nationale-Nederlanden is afgerond. Athora heeft 100% van de aandelen in VIVAT overgenomen van Anbang en de aandelen van VIVAT Schade­verzekeringen direct doorverkocht aan Nationale-Nederlanden.

Informatie voor werkgever en DGA over de coronacrisis.

Blijf op de hoogte met actuele informatie en meest gestelde vragen. Zo leest u meer over het huidige beleid voor premiebetaling van de pensioen­regeling.

Athora en NN Group verkrijgen verklaringen van geen bezwaar van DNB.

Athora en NN Group verkrijgen verklaringen van geen bez­waar van DNB.

Athora heeft een verklaring van geen bez­waar ontvangen van De Nederlandse Bank (DNB) voor de overname van VIVAT. NN heeft ook een verklaring van geen bez­waar verkregen van DNB voor de daaropvolgende overname van VIVAT Schade.