Sterke groei Zwitserleven PPI.
ImageProducten

Sterke groei Zwitserleven PPI.

13-02-2020

De Zwitserleven PPI heeft, ondanks grote concurrentie in de markt van beschikbare premieregelingen, wederom een sterke groei laten zien in 2019. Het beheerd vermogen steeg van 302 miljoen euro naar 581 miljoen euro, blijkt uit de jaarcijfers 2019 die vandaag zijn gepubliceerd. De premiepensioeninstelling uit Amstelveen heeft inmiddels meer dan 2100 werkgevers en ruim 52.000 deelnemers.

Arjen van Zanten, directeur PPI Zwitserleven: “We zijn trots op deze groei, vooral omdat wij één van de jongste PPI’s zijn. Wij hebben vanaf de start het beheerd vermogen bijna ieder jaar weten te verdubbelen.” Naast de stijging van het beheerd vermogen en het aantal werkgevers en deelnemers, steeg ook het premievolume met 45% naar €159 miljoen. Het succes is volgens Van Zanten te danken aan een combinatie van factoren. “Klanten kiezen voor de Zwitserleven PPI vanwege de voorwaarden, het gemak voor de deelnemers en onze duurzame fondsen. Daarnaast kiezen wij voor een persoonlijke aanpak, waarbij de werkgever één aanspreekpunt heeft die altijd bereikbaar is.”

5-sterren rating

De onderscheidende voorwaarden van de Zwitserleven PPI werd in de laatste MoneyView ProductRating premieovereenkomsten al bekroond met een 5-sterren rating. Het kosteloos aanbieden van Engelstalige communicatie zowel voor de werkgever als voor de werknemer, inclusief de online portals, de mogelijkheid om vanuit de beschikbare premie gegarandeerde pensioenaanspraken aan te kopen en het ontbreken van een contracttermijn resulteerde in deze hoogste haalbare score.

Activeren deelnemer

Het komende jaar zal Zwitserleven PPI verder inzetten op het activeren van de deelnemers. Van Zanten: “Wij willen deelnemers meer betrekken bij hun pensioen zodat ze inzicht krijgen in de keuzes die ze hebben - bijvoorbeeld bijsparen - en daardoor vaker gaan inloggen op MijnZwitserleven, hun persoonlijke pensioenpagina.”

Bekijk het jaarverslag van de Zwitserleven PPI.

Over de Zwitserleven PPI

Zwitserleven PPI heeft twee producten: Nu Pensioen en Nu PensioenRekening. Bij deze producten gaat de inleg bijna volledig naar het pensioen van de werknemers. De werknemer heeft online inzicht in zijn totale netto pensioen. Wanneer de werknemer arbeidsongeschikt wordt, neemt Zwitserleven de premiebetaling over. Ook het nabestaandenpensioen is verzekerd via Zwitserleven.

Meer informatie over PPI

Dit artikel is gepubliceerd op 13 februari 2020

Het is bijna 1 januari 2023, helpt u de werkgever een beslissing te nemen?

Voor werkgevers van wie de uitvoerings­overeenkomst bij Zwitserleven eindigt op 31 december 2022, eindigen ook de verzekerde dekkingen. Dat betekent voor de deelnemers dat de risico's van overlijden en arbeids­ongeschiktheid niet meer (volledig) verzekerd zijn. Het is dus belangrijk dat de werkgever vóór 1 januari 2023 besluit of hij de uitvoerings­overeenkomst wel of niet wil verlengen. We helpen u hier graag bij.

De stijgende AOW is een onbedoeld cadeautje voor werkgevers, of toch niet?

Per 1 januari 2023 stijgt de AOW met meer dan 10%. In een aantal gevallen leidt dit voor het komende jaar, afhankelijk van de reguliere salarisverhogingen en de verdeling van de hoogte van de salarissen over de deelnemers, tot een verlaging van de pensioengrondslag. En dus tot een lagere pensioen­opbouw en een lagere absolute pensioenpremie. Is dit een onbedoeld cadeautje voor de werkgever of biedt dit kansen?  Column door Berry van Sonsbeek.

Verdere ontwikkeling lifecycles: duurzaamheid en illiquide beleggingen.

Zwitserleven past binnenkort zijn lifecycles aan om zowel de verwachte pensioenopbrengst, als de duurzame impact van de lifecycles te vergroten. Hoe? Dat leggen sales director Ria Blok-Leenheer en product manager Catelijne Reissenweber graag uit.

Collectieve waardeoverdracht: een onderge­waardeerde optie.

De laatste tijd lijkt er een soort aversie te ontstaan tegen collectieve waardeoverdracht naar een nieuwe pensioenuitvoerder. Welke afwegingen maken werkgevers om daar al of niet toe te besluiten? En belangrijker nog - wat is het beste voor de deelnemers? Een column van Berry van Sonsbeek.