Sterke groei Zwitserleven PPI.
ImageProducten

Sterke groei Zwitserleven PPI.

13-02-2020

De Zwitserleven PPI heeft, ondanks grote concurrentie in de markt van beschikbare premieregelingen, wederom een sterke groei laten zien in 2019. Het beheerd vermogen steeg van 302 miljoen euro naar 581 miljoen euro, blijkt uit de jaarcijfers 2019 die vandaag zijn gepubliceerd. De premiepensioeninstelling uit Amstelveen heeft inmiddels meer dan 2100 werkgevers en ruim 52.000 deelnemers.

Arjen van Zanten, directeur PPI Zwitserleven: “We zijn trots op deze groei, vooral omdat wij één van de jongste PPI’s zijn. Wij hebben vanaf de start het beheerd vermogen bijna ieder jaar weten te verdubbelen.” Naast de stijging van het beheerd vermogen en het aantal werkgevers en deelnemers, steeg ook het premievolume met 45% naar €159 miljoen. Het succes is volgens Van Zanten te danken aan een combinatie van factoren. “Klanten kiezen voor de Zwitserleven PPI vanwege de voorwaarden, het gemak voor de deelnemers en onze duurzame fondsen. Daarnaast kiezen wij voor een persoonlijke aanpak, waarbij de werkgever één aanspreekpunt heeft die altijd bereikbaar is.”

5-sterren rating

De onderscheidende voorwaarden van de Zwitserleven PPI werd in de laatste MoneyView ProductRating premieovereenkomsten al bekroond met een 5-sterren rating. Het kosteloos aanbieden van Engelstalige communicatie zowel voor de werkgever als voor de werknemer, inclusief de online portals, de mogelijkheid om vanuit de beschikbare premie gegarandeerde pensioenaanspraken aan te kopen en het ontbreken van een contracttermijn resulteerde in deze hoogste haalbare score.

Activeren deelnemer

Het komende jaar zal Zwitserleven PPI verder inzetten op het activeren van de deelnemers. Van Zanten: “Wij willen deelnemers meer betrekken bij hun pensioen zodat ze inzicht krijgen in de keuzes die ze hebben - bijvoorbeeld bijsparen - en daardoor vaker gaan inloggen op MijnZwitserleven, hun persoonlijke pensioenpagina.”

Bekijk het jaarverslag van de Zwitserleven PPI.

Over de Zwitserleven PPI

Zwitserleven PPI heeft twee producten: Nu Pensioen en Nu PensioenRekening. Bij deze producten gaat de inleg bijna volledig naar het pensioen van de werknemers. De werknemer heeft online inzicht in zijn totale netto pensioen. Wanneer de werknemer arbeidsongeschikt wordt, neemt Zwitserleven de premiebetaling over. Ook het nabestaandenpensioen is verzekerd via Zwitserleven.

Meer informatie over PPI

Dit artikel is gepubliceerd op 13 februari 2020

Zwitserleven introduceert: Zwitserleven Variabel Pensioen.

Goed nieuws voor uw werknemers met een beschikbare premie­regeling die binnenkort met pensioen gaan! Sinds begin april 2022 kunnen zij naast een vast pensioen ook voor een variabel pensioen bij Zwitserleven te­recht.

Zwitserleven Variabel Pensioen nu beschikbaar in offerteportaal.

Vanaf nu kunt u een offerte maken voor het Zwitserleven Variabel Pensioen voor deelnemers met een expirerende beschikbare premie­regeling bij Zwitserleven.

Voor- en nadelen van een flexibele premieregeling.

Voor- en nadelen van een flexibele premie­regeling.

In het nieuwe pensioenstelsel hebben we uiteindelijk de flexibele premie­regeling en de solidaire premie­regeling. Het grootste verschil zit in de manier waarop rendementen bij de deelnemers te­rechtkomen en de mate waarin gebruik wordt gemaakt van solidariteitsreserves.

Zwitserleven introduceert: Zwitserleven Variabel Pensioen.

Dit voorjaar komt Zwitserleven op de markt met een variabel pensioen. Productmanager Nanda Nottelman legt uit waarom we deze keuze hebben gemaakt en hoe we het product hebben vormgegeven.