We’re sorry. This page is not yet available in English. If you have any questions please contact us or see an adviser.

Sterke groei Zwitserleven PPI.
ImageDienstverlening, Producten

Sterke groei Zwitserleven PPI.

ImageReadtime 2 minutes

13-02-2020

De Zwitserleven PPI heeft, ondanks grote concurrentie in de markt van beschikbare premieregelingen, wederom een sterke groei laten zien in 2019. Het beheerd vermogen steeg van 302 miljoen euro naar 581 miljoen euro, blijkt uit de jaarcijfers 2019 die vandaag zijn gepubliceerd. De premiepensioeninstelling uit Amstelveen heeft inmiddels meer dan 2100 werkgevers en ruim 52.000 deelnemers.

Arjen van Zanten, directeur PPI Zwitserleven: “We zijn trots op deze groei, vooral omdat wij één van de jongste PPI’s zijn. Wij hebben vanaf de start het beheerd vermogen bijna ieder jaar weten te verdubbelen.” Naast de stijging van het beheerd vermogen en het aantal werkgevers en deelnemers, steeg ook het premievolume met 45% naar €159 miljoen. Het succes is volgens Van Zanten te danken aan een combinatie van factoren. “Klanten kiezen voor de Zwitserleven PPI vanwege de voorwaarden, het gemak voor de deelnemers en onze duurzame fondsen. Daarnaast kiezen wij voor een persoonlijke aanpak, waarbij de werkgever één aanspreekpunt heeft die altijd bereikbaar is.”

5-sterren rating

De onderscheidende voorwaarden van de Zwitserleven PPI werd in de laatste MoneyView ProductRating premieovereenkomsten al bekroond met een 5-sterren rating. Het kosteloos aanbieden van Engelstalige communicatie zowel voor de werkgever als voor de werknemer, inclusief de online portals, de mogelijkheid om vanuit de beschikbare premie gegarandeerde pensioenaanspraken aan te kopen en het ontbreken van een contracttermijn resulteerde in deze hoogste haalbare score.

Activeren deelnemer

Het komende jaar zal Zwitserleven PPI verder inzetten op het activeren van de deelnemers. Van Zanten: “Wij willen deelnemers meer betrekken bij hun pensioen zodat ze inzicht krijgen in de keuzes die ze hebben - bijvoorbeeld bijsparen - en daardoor vaker gaan inloggen op MijnZwitserleven, hun persoonlijke pensioenpagina.”

Bekijk het jaarverslag van de Zwitserleven PPI.

Over de Zwitserleven PPI

Zwitserleven PPI heeft twee producten: Nu Pensioen en Nu PensioenRekening. Bij deze producten gaat de inleg bijna volledig naar het pensioen van de werknemers. De werknemer heeft online inzicht in zijn totale netto pensioen. Wanneer de werknemer arbeidsongeschikt wordt, neemt Zwitserleven de premiebetaling over. Ook het nabestaandenpensioen is verzekerd via Zwitserleven.

Meer informatie over PPI

This article is published on 13 February 2020

De Wet Verbeterde Premieregeling is de optimale invulling van het pensioenakkoord.

Wat maakt het verschil tussen de twee smaken binnen het nieuwe pensioenstelsel? En wat kunt u als adviseur doen in gesprek met de werkgever? We zetten de aandachtspunten op een rij.

Readtime 4 minutes

Het UPO 2021 voor deelnemers.

Vanaf begin april zal het Uniform Pensioenoverzicht (UPO) 2021 gedownload kunnen worden in MijnZwitserleven. Dit geldt zowel voor de middelloon- en eindloonregelingen (DB) als voor de beschikbare premieregelingen (DC).

Readtime 2 minutes

Het nieuwe pensioenstelsel: Wel of niet gelijke premie voor iedereen?

Het nieuwe pensioenstelsel gaat ervan uit dat er in de toekomst geen onderscheid meer is naar leeftijd in wat er voor de betreffende deelnemers voor hun pensioen wordt ingelegd. Wat dit betekent voor een werkgever hangt af van de huidige regeling die hij heeft afgesproken.

Readtime 3 minutes

‘Staak verplichte gelijke behandeling slapers en gepensioneerden’

Schrap het wetsartikel dat gelijke behandeling van slapers en gepensioneerden verplicht, stelt Lennaert van Anken, Head Buy-out & Corporate Development bij Zwitserleven.

Readtime 2 minutes