Zwitserleven plant 2.000 bomen in Noord-Brabant.
ImageAbout Zwitserleven, Sustainability

Zwitserleven plant 2.000 bomen in Noord-Brabant.

ImageReadtime 2 minutes

Vervallen heel kleine pensioenen gebruikt voor aanplant Zwitserleven-bos

Amstelveen, 26 november 2020 – Zwitserleven heeft vandaag een eigen bos aangeplant met het geld dat beschikbaar is gekomen door de vervallen heel kleine pensioenen. Het Groene Woud in Brabant is vanaf vandaag 2.000 bomen rijker en heeft nu een eigen ‘Zwitserleven-bos’.

Vervallen heel kleine pensioenen

Sinds 1 januari 2019 zijn de regels voor kleine en heel kleine pensioenen gewijzigd. Bij heel kleine pensioenen gaat het om pensioenbedragen van maximaal € 2,- bruto per jaar. Heel kleine pensioenen zijn komen te vervallen. Dit betekent dat pensioenuitvoerders deze pensioenbedragen niet meer hoeven uit te betalen. Zwitserleven heeft ervoor gekozen om de € 15.000,- die hierdoor beschikbaar is gekomen te gebruiken voor het aanplanten van bomen.

Mooiere wereld

Hans Visser, general manager Pensioenen bij Zwitserleven: “Individueel gaat het bij het laten vervallen van de kleine pensioenen om erg kleine bedragen, maar bij elkaar opgeteld is dit toch een aanzienlijk bedrag. Wij hebben een manier gezocht om dit geld zo effectief mogelijk te besteden, rekening houdend met ons duurzame beleggingsbeleid. Zo zijn we uiteindelijk uitgekomen bij Trees for All. Samen met deze stichting hebben we vandaag 2.000 bomen geplant in Het Groene Woud. Het Groene Woud is een prachtig natuurgebied in het hart van Noord-Brabant waar je zelf het Zwitserleven Gevoel kunt ervaren. Met dit bos willen we bijdragen aan een betere, mooiere wereld. Voor nu en later.”

Het ‘Zwitserleven-bos’

Jaarlijks verdwijnen er netto 10 miljard bomen. De gevolgen hiervan voor mensen, dieren en het klimaat zijn rampzalig. Daarom investeert Trees for All in bomen. De nieuwe bossen worden aangelegd in Noord-Brabant en Limburg op voormalige landbouwgronden waar nu voornamelijk gras groeit. Er zijn en worden verschillende soorten bomen geplant om de biodiversiteit te vergroten en om CO2 vast te leggen. Voor iedere boom die Zwitserleven doneert aan het bosproject in Nederland, plant Trees for All tevens een boom in een van haar projecten in het buitenland. Het 1-2-Tree programma.

This article is published on 26 November 2020

Zwitserleven lanceert nieuwe merkcampagne ‘Met Gevoel voor de toekomst’

In de nieuwe landelijke merkcampagne ‘Met Gevoel voor de toekomst’ staat duurzaamheid en samenwerken centraal. De nieuwe generatie werknemers vindt duurzaamheid minstens zo belangrijk als een goed rendement.

Readtime 2 minutes

Moederbedrijf Zwitserleven publiceert jaarcijfers.

Op 31 maart heeft Athora Netherlands de cijfers over 2021 bekend gemaakt. De moedermaatschappij van Zwitserleven meldt een gestegen onderliggend resultaat en een significante verbetering van de solvabiliteitspositie (180%).

Readtime 2 minutes

Strategy of Athora Netherlands/Zwitserleven.

Jan de Pooter, CEO Athora Netherlands, introduces himself. In the interview, he discusses the strategy and future resilience of Athora Netherlands, the parent company of Zwitserleven.

Readtime 4 minutes

Zwitserleven nominated for Pensioen Pro Award.

Zwitserleven has been nominated for the Pensioen Pro Award in the category 'Long-term investor of the year 2021'. The award is presented to the pension provider with a distinctive investment strategy that delivers both financial and social returns.

Zwitserleven Bomenplantdag

Op 11 maart gaan we samen met Trees for All een nieuw voedselbos aanplanten in Zuid-Limburg. U bent van harte uitgenodigd om hierbij aanwezig te zijn.

Readtime 3 minutes

Pensioenfonds Atradius brengt haar pensioen onder bij Zwitserleven

Zwitserleven neemt per 1 november 2021 de pensioenaanspraken en -rechten over van Stichting Pensioenfonds Atradius Nederland i.l. In totaal gaat het om ruim 1400 deelnemers en een belegd pensioenvermogen van €455 miljoen.

Readtime 5 minutes