Zwitserleven plant 2.000 bomen in Noord-Brabant.
ImageDuurzaam, Over Zwitserleven

Zwitserleven plant 2.000 bomen in Noord-Brabant.

Vervallen heel kleine pensioenen gebruikt voor aanplant Zwitserleven-bos

Amstelveen, 26 november 2020 – Zwitserleven heeft vandaag een eigen bos aangeplant met het geld dat beschikbaar is gekomen door de vervallen heel kleine pensioenen. Het Groene Woud in Brabant is vanaf vandaag 2.000 bomen rijker en heeft nu een eigen ‘Zwitserleven-bos’.

Vervallen heel kleine pensioenen

Sinds 1 januari 2019 zijn de regels voor kleine en heel kleine pensioenen gewijzigd. Bij heel kleine pensioenen gaat het om pensioenbedragen van maximaal € 2,- bruto per jaar. Heel kleine pensioenen zijn komen te vervallen. Dit betekent dat pensioenuitvoerders deze pensioenbedragen niet meer hoeven uit te betalen. Zwitserleven heeft ervoor gekozen om de € 15.000,- die hierdoor beschikbaar is gekomen te gebruiken voor het aanplanten van bomen.

Mooiere wereld

Hans Visser, general manager Pensioenen bij Zwitserleven: “Individueel gaat het bij het laten vervallen van de kleine pensioenen om erg kleine bedragen, maar bij elkaar opgeteld is dit toch een aanzienlijk bedrag. Wij hebben een manier gezocht om dit geld zo effectief mogelijk te besteden, rekening houdend met ons duurzame beleggingsbeleid. Zo zijn we uiteindelijk uitgekomen bij Trees for All. Samen met deze stichting hebben we vandaag 2.000 bomen geplant in Het Groene Woud. Het Groene Woud is een prachtig natuurgebied in het hart van Noord-Brabant waar je zelf het Zwitserleven Gevoel kunt ervaren. Met dit bos willen we bijdragen aan een betere, mooiere wereld. Voor nu en later.”

Het ‘Zwitserleven-bos’

Jaarlijks verdwijnen er netto 10 miljard bomen. De gevolgen hiervan voor mensen, dieren en het klimaat zijn rampzalig. Daarom investeert Trees for All in bomen. De nieuwe bossen worden aangelegd in Noord-Brabant en Limburg op voormalige landbouwgronden waar nu voornamelijk gras groeit. Er zijn en worden verschillende soorten bomen geplant om de biodiversiteit te vergroten en om CO2 vast te leggen. Voor iedere boom die Zwitserleven doneert aan het bosproject in Nederland, plant Trees for All tevens een boom in een van haar projecten in het buitenland. Het 1-2-Tree programma.

Help mee

Wil je nou zelf ook een steentje bijdragen aan de verdere vergroening van Nederland. Dat kan! Zo startte Zwitserleven onlangs een actie om elke euro die aan Trees for All wordt gedoneerd te verdubbelen (met een maximum van €10.000,-).

Doe mee en doneer via Facebook

Dit artikel is gepubliceerd op 26 november 2020

Meer inzicht in duurzame beleggingen.

Zwitserleven volgt de Europese regels voor informatieverstrekking over duurzaamheid in de financiële sector (SFDR). Bekijk wat dit betekent voor de informatie over onze producten en ons duurzame beleggingsbeleid.

‘Staak verplichte gelijke behandeling slapers en gepensioneerden’

Schrap het wetsartikel dat gelijke behandeling van slapers en gepensioneerden verplicht, stelt Lennaert van Anken, Head Buy-out & Corporate Development bij Zwitserleven.

Zwitserleven PPI doorbreekt de grens van 1 miljard beheerd vermogen.

Het pensioenvermogen bij de PPI van Zwitserleven is gestegen naar 1,04 miljard euro. Daarmee is het beheerd vermogen ten opzichte van vorig jaar bijna verdubbeld. Dat blijkt uit het vandaag gepubliceerd jaarverslag.

Zwitserleven lanceert ‘MijnZwitserleven’-app.

Met de nieuwe ‘MijnZwitserleven’-app hebben klanten nu ook via hun mobiel of tablet eenvoudig toegang tot hun pensioengegevens, inzicht in hun pensioeninkomen en een overzicht van alle persoonlijke documenten.

‘Bedrag ineens’ met een jaar uitgesteld.

Wat betekent het dat onderdeel 'Bedrag ineens' uit het nieuwe wetsvoorstel een jaar is uitgesteld tot 1 januari 2023? En wat is het alternatief? Vier vragen aan Kimm Brons, senior legal counsel bij Zwitserleven.

Puur voor later.

Voor ons is Het Zwitserleven Gevoel onlosmakelijk verbonden met een mooie wereld. Daar dragen wij graag aan bij. Lees meer over ons beleggingsbeleid en wat we tot nu toe bereikt hebben.