Zwitserleven PPI toont 50% groei in halfjaarcijfers

Het gaat goed met de Zwitserleven PPI. Ondanks de sterke concurrentie op de beschikbare premieregeling heeft de Zwitserleven PPI een flinke groei weten te realiseren. Zo steeg het premievolume van € 99 miljoen naar € 152 miljoen. Een groei van ruim 50%. Dat blijkt uit de recente halfjaarcijfers van 2019.

Verdubbeling belegd vermogen

Arjen van Zanten, directeur Zwitserleven PPI: "Onze PPI heeft mooie commerciële resultaten geboekt in het eerste halfjaar van 2019. We zijn erg tevreden met de 50% stijging van het premievolume naar € 152 miljoen, maar ook ons belegd vermogen (asset under management) liet een mooie stijging zien: van € 255 miljoen halverwege 2018 naar € 463 miljoen in juli 2019. Bijna een verdubbeling."

Prijswinnende productvoorwaarden

Van Zanten: "Een van de redenen voor de groei van de Zwitserleven PPI zijn onze productvoorwaarden. Deze hebben we zo goed mogelijk laten aansluiten op de wensen van onze klanten. De vijf sterren-beoordeling van MoneyView, die de Zwitserleven PPI eerder ontving, bevestigen deze aanname. Met de vijf sterren voor onze productvoorwaarden zijn wij uniek in de gehele beschikbare premiemarkt."