Let op: uw browser is verouderd waardoor de website niet goed wordt weergegeven. Meer informatie

Zwitserleven PPI doorbreekt de grens van 1 miljard beheerd vermogen.
ImageOver Zwitserleven, Producten

Zwitserleven PPI doorbreekt de grens van 1 miljard beheerd vermogen.

Het pensioenvermogen bij de premiepensioeninstelling (PPI) van Zwitserleven is gestegen naar 1,04 miljard euro. Daarmee is het beheerd vermogen ten opzichte van vorig jaar bijna verdubbeld en voor het eerst boven de grens van 1 miljard euro uitgekomen. Dat blijkt uit het vandaag gepubliceerd jaarverslag.

Arjen van Zanten, directeur PPI Zwitserleven: “Wij zijn enorm blij met deze mooie resultaten en zien nu al jaren een flinke groei van onze PPI en een sterke loyaliteit onder onze bestaande klanten.” Naast de stijging van het beheerd vermogen en het aantal werkgevers en deelnemers, steeg ook het premievolume met 38% naar €219 miljoen.

Volgens Van Zanten komt dit onder andere door de focus op goede voorwaarden en de toenemende aandacht voor duurzaamheid: “Wij hebben ons product verder ontwikkeld en eind vorig jaar wederom de hoogste waardering van Moneyview gekregen voor onze voorwaarden. Daarnaast kiezen steeds meer bedrijven voor de Zwitserleven PPI omdat ze een duurzaam en goed pensioen willen opbouwen voor hun deelnemers.”

Voorsprong

De vooruitzichten voor de Zwitserleven PPI zijn gunstig, mede dankzij het nieuwe pensioenakkoord. Van Zanten: “Het nieuwe pensioencontract beweegt naar een meer individueel en persoonlijk pensioen. De PPI van Zwitserleven biedt al jaren een beschikbare premieregeling aan met een persoonlijk pensioenvermogen en heeft hierdoor een mooie voorsprong. Werkgevers kiezen voor onze PPI omdat ze juist een toekomstbestendige en moderne regeling willen met keuzemogelijkheden voor de deelnemer.”

Het komende jaar zal Zwitserleven PPI inzetten op het activeren van de deelnemers, het verder optimaliseren van het product en de focus op haar duurzaam beleggingsbeleid.

Bekijk de resultaten van de Zwitserleven PPI

Zwitserleven PPI heeft twee producten: Nu Pensioen en Nu PensioenRekening. Bij deze producten gaat de inleg bijna volledig naar het pensioen van werknemers. De werknemer heeft online inzicht in zijn totale netto pensioen. Wanneer de werknemer arbeidsongeschikt wordt, neemt Zwitserleven de premiebetaling over. Ook het nabestaanden­pensioen is verzekerd via Zwitserleven.

Dit artikel is gepubliceerd op 11 februari 2021

Uitstel wetsvoorstel pensioenverdeling bij scheiding

De beoogde ingangsdatum van de wet pensioenverdeling bij scheiding 2022 is opnieuw uitgesteld. Door de val van het kabinet is er nog geen overleg over het wetsvoorstel geweest.

Vijf nieuwe duurzame beleggingsfondsen in VrijBeleggen

Vijf nieuwe duurzame beleggings­fondsen in VrijBeleggen

Met ons beleggingsbeleid dragen we bij aan een mooiere wereld. Daarom kan een deelnemer in VrijBeleggen vooral kiezen voor fondsen die duurzame beleggingen tot doel hebben of ES-kenmerken promoten. En die keuze is vanaf nu ruimer.

Dilemma bij doorzetten van lopend traject naar uw nieuwe pensioenregeling

Dilemma bij doorzetten van lopend traject naar uw nieuwe pensioen­regeling

Nu de invoering van het nieuwe pensioenstelsel een jaar doorschuift, kan er zomaar een dilemma ontstaan als u in een lopende adviestraject rond de overgang naar een nieuwe regeling zit. Gaat u door met het verandertraject, legt u het adviesproces een tijd stil, of gaat u voor een tweetrapsconstructie?

Dilemma bij doorzetten van lopende trajecten naar een nieuwe pensioenregeling

Dilemma bij doorzetten van lopende trajecten naar een nieuwe pensioen­regeling

Nu de invoering van het nieuwe pensioenstelsel een jaar doorschuift, kan er zomaar een dilemma ontstaan in lopende adviestrajecten rond de overgang naar een nieuwe regeling. Gaan we door met het verandertraject, leggen we het adviesproces een tijd stil, of gaan we voor een tweetrapsconstructie?