Zwitserleven PPI doorbreekt de grens van 1 miljard beheerd vermogen.
ImageOver Zwitserleven, Producten

Zwitserleven PPI doorbreekt de grens van 1 miljard beheerd vermogen.

Het pensioenvermogen bij de premiepensioeninstelling (PPI) van Zwitserleven is gestegen naar 1,04 miljard euro. Daarmee is het beheerd vermogen ten opzichte van vorig jaar bijna verdubbeld en voor het eerst boven de grens van 1 miljard euro uitgekomen. Dat blijkt uit het vandaag gepubliceerd jaarverslag.

Arjen van Zanten, directeur PPI Zwitserleven: “Wij zijn enorm blij met deze mooie resultaten en zien nu al jaren een flinke groei van onze PPI en een sterke loyaliteit onder onze bestaande klanten.” Naast de stijging van het beheerd vermogen en het aantal werkgevers en deelnemers, steeg ook het premievolume met 38% naar €219 miljoen.

Volgens Van Zanten komt dit onder andere door de focus op goede voorwaarden en de toenemende aandacht voor duurzaamheid: “Wij hebben ons product verder ontwikkeld en eind vorig jaar wederom de hoogste waardering van Moneyview gekregen voor onze voorwaarden. Daarnaast kiezen steeds meer bedrijven voor de Zwitserleven PPI omdat ze een duurzaam en goed pensioen willen opbouwen voor hun deelnemers.”

Voorsprong

De vooruitzichten voor de Zwitserleven PPI zijn gunstig, mede dankzij het nieuwe pensioenakkoord. Van Zanten: “Het nieuwe pensioencontract beweegt naar een meer individueel en persoonlijk pensioen. De PPI van Zwitserleven biedt al jaren een beschikbare premieregeling aan met een persoonlijk pensioenvermogen en heeft hierdoor een mooie voorsprong. Werkgevers kiezen voor onze PPI omdat ze juist een toekomstbestendige en moderne regeling willen met keuzemogelijkheden voor de deelnemer.”

Het komende jaar zal Zwitserleven PPI inzetten op het activeren van de deelnemers, het verder optimaliseren van het product en de focus op haar duurzaam beleggingsbeleid.

Bekijk de resultaten van de Zwitserleven PPI

Zwitserleven PPI heeft twee producten: Nu Pensioen en Nu PensioenRekening. Bij deze producten gaat de inleg bijna volledig naar het pensioen van werknemers. De werknemer heeft online inzicht in zijn totale netto pensioen. Wanneer de werknemer arbeidsongeschikt wordt, neemt Zwitserleven de premiebetaling over. Ook het nabestaanden­pensioen is verzekerd via Zwitserleven.

Dit artikel is gepubliceerd op 11 februari 2021

Zwitserleven introduceert: Zwitserleven Variabel Pensioen.

Goed nieuws voor uw werknemers met een beschikbare premie­regeling die binnenkort met pensioen gaan! Sinds begin april 2022 kunnen zij naast een vast pensioen ook voor een variabel pensioen bij Zwitserleven te­recht.

Moederbedrijf Zwitserleven publiceert jaarcijfers.

Op 31 maart heeft Athora Netherlands de cijfers over 2021 bekend gemaakt. De moedermaatschappij van Zwitserleven meldt een gestegen onderliggend resultaat en een significante verbetering van de solvabiliteitspositie (180%).

De ambities van Athora Netherlands en Zwitserleven.

Jan de Pooter, CEO Athora Netherlands, stelt zich aan u voor. Hij vertelt meer over de strategie en toekomstbestendigheid van Athora Netherlands, de moedermaatschappij van Zwitserleven.

Voor- en nadelen van een flexibele premieregeling.

Voor- en nadelen van een flexibele premie­regeling.

In het nieuwe pensioenstelsel hebben we uiteindelijk de flexibele premie­regeling en de solidaire premie­regeling. Het grootste verschil zit in de manier waarop rendementen bij de deelnemers te­rechtkomen en de mate waarin gebruik wordt gemaakt van solidariteitsreserves.