Zwitserleven PPI doorbreekt de grens van 1 miljard beheerd vermogen.
ImageOver Zwitserleven, Producten

Zwitserleven PPI doorbreekt de grens van 1 miljard beheerd vermogen.

Het pensioenvermogen bij de premiepensioeninstelling (PPI) van Zwitserleven is gestegen naar 1,04 miljard euro. Daarmee is het beheerd vermogen ten opzichte van vorig jaar bijna verdubbeld en voor het eerst boven de grens van 1 miljard euro uitgekomen. Dat blijkt uit het vandaag gepubliceerd jaarverslag.

Arjen van Zanten, directeur PPI Zwitserleven: “Wij zijn enorm blij met deze mooie resultaten en zien nu al jaren een flinke groei van onze PPI en een sterke loyaliteit onder onze bestaande klanten.” Naast de stijging van het beheerd vermogen en het aantal werkgevers en deelnemers, steeg ook het premievolume met 38% naar €219 miljoen.

Volgens Van Zanten komt dit onder andere door de focus op goede voorwaarden en de toenemende aandacht voor duurzaamheid: “Wij hebben ons product verder ontwikkeld en eind vorig jaar wederom de hoogste waardering van Moneyview gekregen voor onze voorwaarden. Daarnaast kiezen steeds meer bedrijven voor de Zwitserleven PPI omdat ze een duurzaam en goed pensioen willen opbouwen voor hun deelnemers.”

Voorsprong

De vooruitzichten voor de Zwitserleven PPI zijn gunstig, mede dankzij het nieuwe pensioenakkoord. Van Zanten: “Het nieuwe pensioencontract beweegt naar een meer individueel en persoonlijk pensioen. De PPI van Zwitserleven biedt al jaren een beschikbare premieregeling aan met een persoonlijk pensioenvermogen en heeft hierdoor een mooie voorsprong. Werkgevers kiezen voor onze PPI omdat ze juist een toekomstbestendige en moderne regeling willen met keuzemogelijkheden voor de deelnemer.”

Het komende jaar zal Zwitserleven PPI inzetten op het activeren van de deelnemers, het verder optimaliseren van het product en de focus op haar duurzaam beleggingsbeleid.

Bekijk de resultaten van de Zwitserleven PPI

Zwitserleven PPI heeft twee producten: Nu Pensioen en Nu PensioenRekening. Bij deze producten gaat de inleg bijna volledig naar het pensioen van werknemers. De werknemer heeft online inzicht in zijn totale netto pensioen. Wanneer de werknemer arbeidsongeschikt wordt, neemt Zwitserleven de premiebetaling over. Ook het nabestaanden­pensioen is verzekerd via Zwitserleven.

Dit artikel is gepubliceerd op 11 februari 2021

Zwitserleven lanceert ‘MijnZwitserleven’-app.

Met de nieuwe ‘MijnZwitserleven’-app hebben klanten nu ook via hun mobiel of tablet eenvoudig toegang tot hun pensioengegevens, inzicht in hun pensioeninkomen en een overzicht van alle persoonlijke documenten.

Nieuw Jaaroverzicht biedt werkgevers direct financieel inzicht.

Werkgevers die hun financiële eindsaldo van het afgelopen jaar willen bekijken kunnen hiervoor vanaf nu te­recht in MijnZwitserleven.

‘Bedrag ineens’ met een jaar uitgesteld.

Wat betekent het dat onderdeel 'Bedrag ineens' uit het nieuwe wetsvoorstel een jaar is uitgesteld tot 1 januari 2023? En wat is het alternatief? Vier vragen aan Kimm Brons, senior legal counsel bij Zwitserleven.

Overgangsregeling bestaande DB-regelingen.

Overgangs­regeling bestaande DB-regelingen.

Werkgevers hebben tot uiterlijk 31 december 2025 de tijd om DB-regelingen om te zetten naar een passende oplossing in het nieuwe pensioenstelsel. Lees hier meer wat dit betekent.