Zwitserleven PPI doorbreekt de grens van 1 miljard beheerd vermogen.
ImageOver Zwitserleven, Producten

Zwitserleven PPI doorbreekt de grens van 1 miljard beheerd vermogen.

Het pensioenvermogen bij de premiepensioeninstelling (PPI) van Zwitserleven is gestegen naar 1,04 miljard euro. Daarmee is het beheerd vermogen ten opzichte van vorig jaar bijna verdubbeld en voor het eerst boven de grens van 1 miljard euro uitgekomen. Dat blijkt uit het vandaag gepubliceerd jaarverslag.

Arjen van Zanten, directeur PPI Zwitserleven: “Wij zijn enorm blij met deze mooie resultaten en zien nu al jaren een flinke groei van onze PPI en een sterke loyaliteit onder onze bestaande klanten.” Naast de stijging van het beheerd vermogen en het aantal werkgevers en deelnemers, steeg ook het premievolume met 38% naar €219 miljoen.

Volgens Van Zanten komt dit onder andere door de focus op goede voorwaarden en de toenemende aandacht voor duurzaamheid: “Wij hebben ons product verder ontwikkeld en eind vorig jaar wederom de hoogste waardering van Moneyview gekregen voor onze voorwaarden. Daarnaast kiezen steeds meer bedrijven voor de Zwitserleven PPI omdat ze een duurzaam en goed pensioen willen opbouwen voor hun deelnemers.”

Voorsprong

De vooruitzichten voor de Zwitserleven PPI zijn gunstig, mede dankzij het nieuwe pensioenakkoord. Van Zanten: “Het nieuwe pensioencontract beweegt naar een meer individueel en persoonlijk pensioen. De PPI van Zwitserleven biedt al jaren een beschikbare premieregeling aan met een persoonlijk pensioenvermogen en heeft hierdoor een mooie voorsprong. Werkgevers kiezen voor onze PPI omdat ze juist een toekomstbestendige en moderne regeling willen met keuzemogelijkheden voor de deelnemer.”

Het komende jaar zal Zwitserleven PPI inzetten op het activeren van de deelnemers, het verder optimaliseren van het product en de focus op haar duurzaam beleggingsbeleid.

Bekijk de resultaten van de Zwitserleven PPI

Zwitserleven PPI heeft twee producten: Nu Pensioen en Nu PensioenRekening. Bij deze producten gaat de inleg bijna volledig naar het pensioen van werknemers. De werknemer heeft online inzicht in zijn totale netto pensioen. Wanneer de werknemer arbeidsongeschikt wordt, neemt Zwitserleven de premiebetaling over. Ook het nabestaanden­pensioen is verzekerd via Zwitserleven.

Dit artikel is gepubliceerd op 11 februari 2021

Nieuwe manier bepalen beleggerprofiel in MijnZwitserleven.

Een beleggerprofiel geeft een deelnemer inzicht in het beleggingsrisico dat hij kan en wil nemen. We vinden het belangrijk om deelnemers goed te begeleiden in hun keuze voor het best passende profiel. Daarom hebben we de manier waarop het beleggerprofiel wordt bepaald verder ontwikkeld.

Zwitserleven PPI halfjaarcijfers 2022.

De Zwitserleven PPI publiceert haar halfjaarcijfers van 2022. De Assets under management (het belegd vermogen) zijn licht gedaald in juni 2022 van € 1,591 miljard in december 2021 naar € 1,480 miljard in juni 2022. Dit komt door de waardedalingen van beleggingen op de financiële markten in het eerste halfjaar van 2022.

Athora Netherlands Halfjaarcijfers 2022.

Athora Netherlands boekt aanzienlijke vooruitgang bij de uitvoering van de strategie Ambition 2025. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers die vandaag zijn gepubliceerd. Naast een verbeterd netto onderliggend resultaat en een groei van 5% in pensioen premie-inkomsten, valt vooral de aanzienlijk stijging van onze solvabiliteit op.

Visser-Brons benoemd tot General Manager Commerce.

Annemieke Visser-Brons treedt in dienst bij Athora Netherlands, het moederbedrijf van Zwitserleven, en wordt benoemd tot General Manager Commerce per 1 januari 2023. Annemieke wordt daarmee verantwoordelijk voor het aansturen en uitbouwen van de commerciële Pensioen- en Levenstrategie van Athora Netherlands.