Let op: uw browser is verouderd waardoor de website niet goed wordt weergegeven. Meer informatie

Zwitserleven genomineerd voor Pensioen Pro Award
ImageDuurzaam

Zwitserleven genomineerd voor Pensioen Pro Award

Zwitserleven is genomineerd voor de Pensioen Pro Award in de categorie ‘Langetermijnbelegger van het jaar 2021’. De award wordt uitgereikt aan de pensioenuitvoerder met een onderscheidende beleggingsstrategie die zowel een financieel als maatschappelijk rendement oplevert. De feestelijke uitreiking is dit jaar op 9 december in Amsterdam.

Ieder jaar deelt de vakjury van de Pensioen Pro Awards tien prijzen uit aan personen en organisaties in de pensioensector die zich op een bepaald terrein verdienstelijk hebben gemaakt. Naast gouden en zilveren prijzen, zoals Pensioenfonds van het jaar, zijn er zes themaprijzen te vergeven. Een daarvan is Langetermijnbelegger van het jaar. Zwitserleven is een van de drie genomineerden hiervoor.

Erkenning voor duurzaam beleggingsbeleid

De nominatie is een erkenning voor ons duurzaam beleggingsbeleid. Wij voelen ons verantwoordelijkheid voor het pensioengeld dat onze klanten ons toevertrouwen en zetten ons in om een optimaal rendement te behalen. Niet alleen financieel, maar ook maatschappelijk. Als pensioenverzekeraar stimuleren we bedrijven en overheden, mens, milieu en maatschappij te respecteren. Zo dragen we bij aan het verduurzamen van de wereld waarin we leven. Want het Zwitserleven Gevoel is onlosmakelijk verbonden met een mooie wereld.

Meer over duurzaamheid

Prijsuitreiking

De prijsuitreiking vindt donderdagavond 9 december plaats in de Koepelkerk te Amsterdam.

Meer informatie over de Pensioen Pro Awards

Dit artikel is gepubliceerd op 16 november 2021

Zwitserleven aan kop in duurzaam beleggen.

Zwitserleven, als onderdeel van Athora Netherlands, heeft het meest duurzame beleggingsbeleid van Nederland. Dat blijkt uit de jaarlijkse benchmark ‘Verantwoord Beleggen door Verzekeraars in Nederland’ van de Vereniging van Beleggers voor Duurzame Ontwikkeling.

Vijf nieuwe duurzame beleggingsfondsen in VrijBeleggen

Vijf nieuwe duurzame beleggings­fondsen in VrijBeleggen

Met ons beleggingsbeleid dragen we bij aan een mooiere wereld. Daarom kan een deelnemer in VrijBeleggen vooral kiezen voor fondsen die duurzame beleggingen tot doel hebben of ES-kenmerken promoten. En die keuze is vanaf nu ruimer.

Engagementprogramma tegen ontbossing wint prijs.

Zwitserleven heeft zich vorig jaar aangesloten bij een initiatief met 8 andere beleggers om ontbossing binnen hun beleggingen een halt toe te roepen. Het engagementprogramma ontving op 28 juni 2021 de ‘ESG Engagement Initiative of the Year’-award.

Werken aan een duurzamere wereld: een ethische en fiduciaire plicht

Duurzaamheid speelt een belangrijke rol in de beleggingsbeslissingen van Zwitserleven. In toenemende mate vraagt ook de wetgever om transparantie vanuit pensioenaanbieders. Bijvoorbeeld in de Europese SFDR.

Waterbesparing bij Zwitserleven

Al een jaar of drie gaan we bij Zwitserleven duurzaam om met water in onze panden. Zo maken we gebruik van een simpele oplossing die leidt tot minder watergebruik en het snel opsporen van lekkages. En we kijken continu naar nieuwe mogelijkheden om nog meer water te besparen.

Hoe gaat het met de bijen en bomen van Zwitserleven?

Zwitserleven zet zich al jaren in voor het behoud van biodiversiteit. We zijn trots op onze samenwerking met Trees for All en we hebben bijenkolonies in de tuin van ons kantoorpand in Amstelveen.