Pensioenfonds A.C. Nielsen brengt zijn pensioen onder bij Zwitserleven.

Pensioenfonds A.C. Nielsen brengt zijn pensioen onder bij Zwitserleven.

Zwitserleven heeft per 1 oktober 2022 de pensioenaanspraken en -rechten overgenomen van Stichting Pensioenfonds A.C. Nielsen (Nederland) B.V. In totaal gaat het om ongeveer 485 deelnemers en een belegd pensioenvermogen van rond 55 miljoen euro.

Langetermijnzekerheid voor deelnemers

Zwitserleven heeft de opgebouwde pensioenaanspraken en -rechten van de deelnemers vanaf 1 oktober jl. verzekerd. Door de rechten bij Zwitserleven onder te brengen, creëert Pensioenfonds A.C. Nielsen langetermijnzekerheid voor de deelnemers. Naast een garantie op de reeds opgebouwde pensioenen heeft het pensioenfonds alle in het verleden niet toegekende indexaties, ook wel inhaalindexaties geheten, in één keer per 1 oktober 2022 toegekend aan de deelnemers. Aanvullend ontvangen alle deelnemers met ingang van 2023 jaarlijks een levenslange vaste indexatie.

Pensioenfonds A.C. Nielsen is sinds 2015 een gesloten pensioenfonds. Dat betekent dat er geen pensioenpremies meer in het pensioenfonds worden gestort en pensioenen alleen nog worden beheerd en uitgekeerd. Met deze overname zal het pensioenfonds op termijn dus ophouden te bestaan. De overdracht is nog onder voorbehoud van goedkeuring door de DNB.

Zeker en duurzaam pensioen

Lennaert van Anken, Head of Buy-Out & Corporate Development bij Zwitserleven, is heel blij dat, na een zeer intensief traject onder begeleiding van Willis Towers Watson, Pensioenfonds A.C. Nielsen heeft gekozen voor Zwitserleven: “Door de overdracht biedt Pensioenfonds A.C. Nielsen haar deelnemers een levenslange garantie op de opgebouwde pensioenen verhoogd met de inhaalindexatie, inclusief een jaarlijkse vaste indexatie. Zo kunnen alle deelnemers van het fonds direct of op termijn genieten van het Zwitserleven Gevoel. Door het sluiten van een buy-out contract met Zwitserleven, kiest Pensioenfonds A.C. Nielsen voor een zeker en duurzaam pensioen voor al zijn deelnemers. Onze buy-out biedt dé pensioenoplossing die aansluit op de specifieke wensen van het pensioenfonds, aangevuld met persoonlijke begeleiding.”

Beste oplossing voor deelnemers

Peter Dorrestijn, voorzitter Pensioenfonds A.C. Nielsen, licht toe waarom de keuze op Zwitserleven is gevallen als pensioenuitvoerder: “Na een zorgvuldige selectie heeft het bestuur gekozen voor een overdracht naar Zwitserleven als verzekeraar. Het bestuur is van mening dat Zwitserleven de beste oplossing biedt voor alle gewezen deelnemers en pensioengerechtigden. Hierbij is niet alleen gekeken naar de mogelijkheden voor het verlenen van indexatie, maar ook naar criteria als communicatie, dienstverlening en duurzaamheid. Het onderbrengen van de pensioenen bij Zwitserleven geeft onze deelnemers de meeste zekerheid op een goed pensioen.”

Groeien in pensioen

Het besluit van Pensioenfonds A.C. Nielsen bewijst, net als dat van Pensioenfonds Atradius in 2021, dat de buy-out optie van Zwitserleven een heel goede, passende oplossing biedt voor pensioenfondsen. Angelo Sacca, Chief Transformation Officer van Athora Netherlands: “Athora Netherlands heeft zich voor groei volledig gericht op pensioen. Deze transactie bewijst onze kracht om de beste oplossingen te bieden voor pensioenfondsen die worden geconfronteerd met complexe uitdagingen in hun pensioenregeling en de uitvoering ervan. Het succes van Athora Netherlands is gebaseerd op ons vermogen om op een duurzame manier de hoogste voordelen te bieden en een sterke staat van dienst op het gebied van service.”

Meer weten over de mogelijkheden voor een pensioen buy-out?

Dit artikel is gepubliceerd op 04 oktober 2022

Met gevoel voor de toekomst: meer biodiversiteit in Zwitserleven-bossen.

Amstelveen, 26 november 2022 – Het is vandaag twee jaar geleden dat we met 2.000 bomen het ‘Zwitserleven-bos’ aanplantten in Het Groene Woud in Brabant. Daarna volgden in maart 2022 nog eens 1.500 bomen voor een voedselbos op Lubosch Land in Limburg. Inmiddels is er al een flinke toename van de biodiversteit waargenomen.

‘Best Performing Network Partner’ van het Swiss Life Network.

Tijdens de jaarlijkse conferentie van het Swiss Life Network in Cannes is Zwitserleven onlangs uitgeroepen tot ‘Best Performing Network Partner’. Zwitserleven is in Nederland exclusief partner van het Swiss Life Network, een wereldwijd samenwerkingsverband van 90 vooraanstaande lokale verzekeringsmaatschappijen in meer dan 80 landen en opgericht in 1962. Hiermee kunnen grote, internationaal opererende klanten worden bediend door middel van multinationale pooling.

Athora Netherlands neemt WTW’s PPI in Nederland over.

Athora Netherlands is met WTW overeengekomen de PPI van WTW in Nederland over te nemen. Deze wordt onderdeel van het marktleidende en duurzame aanbod van Zwitserleven PPI.

Nieuwe manier bepalen beleggerprofiel in MijnZwitserleven.

Een beleggerprofiel geeft een deelnemer inzicht in het beleggingsrisico dat hij kan en wil nemen. We vinden het belangrijk om deelnemers goed te begeleiden in hun keuze voor het best passende profiel. Daarom hebben we de manier waarop het beleggerprofiel wordt bepaald verder ontwikkeld.