Lennaert van Anken Head of Buy-Out & Corporate Development.

Lennaert van Anken Head of Buy-Out & Corporate Development.

Amstelveen, 7 december 2020 – Lennaert van Anken is met ingang van 1 januari 2021 benoemd tot Head of Buy-Out & Corporate Development bij Zwitserleven. Lennaert is daarmee verantwoordelijk voor het opstellen en realiseren van Zwitserleven’s pensioen buy-out-strategie.

Lennaert is afkomstig van Willis Towers Watson waar hij de afgelopen zeven jaar leiding gaf aan het pensioen buy-outteam. Met dit team begeleidde hij tientallen pensioen buy-outs; van scenario planning en risicoanalyses tot aan de communicatie, projectmanagement en de implementatie. Angelo Sacca, Chief Strategy & Commercial Officer bij VIVAT, is blij met de benoeming: “Lennaert heeft veel ervaring, een breed netwerk en kennis van de Nederlands pensioensector. Zijn track record op het gebied van het succesvol begeleiden van transacties, gecombineerd met zijn diepgaande kennis van de belangrijkste vereisten voor pensioenfondsen, zijn een waardevolle aanwinst voor ons pensioen buy-outteam. We kijken uit naar zijn komst, om samen met het gefocuste team onze ambities te realiseren."

Leidende pensioenaanbieder

De benoeming van Lennaert volgt op de nieuwe strategie die de pensioenverzekeraar in september van dit jaar aankondigde. Zwitserleven wil de leidende pensioenaanbieder van Nederland zijn en haar klanten de beste pensioenoplossingen bieden, met een zo optimaal mogelijk en duurzaam rendement en een uitstekende dienstverlening. Zwitserleven focust daarbij op producten voor de opbouwfase, pensionering én pensioen buy-outs.

“Wij merken dat fondsen nadenken over hun toekomst, met het oog op het nieuwe pensioenstelsel,” zegt Angelo Sacca. “Bij aanhoudende financiële of toenemende organisatorische uitdagingen kan het overdragen van de pensioenverplichtingen de optimale oplossing zijn om de uitkering van de deelnemers te garanderen. Met de pensioen buy-out van Zwitserleven kiest het fonds voor een oplossing op maat, met persoonlijke begeleiding en een gedegen en zeker pensioen voor hun deelnemers en pensioengerechtigden.”

Meer informatie over Lennaert van Anken

Lennaert van Anken (1974) is sinds 2008 senior consultant retirement bij Willis Towers Watson. Hij begon zijn carrière in 2000 als benefits consultant bij Hewitt Associates. Van 2005 tot 2008 was hij accountmanager bij Kunst & Cultuur Pensioen en Verzekering waar hij hielp met de standaardisatie van Pensioenfonds voor Kunst en Cultuur en het opzetten van Pensioenfonds AENA.
Lennaert behaalde een Master of Economics aan de Erasmus University in Rotterdam in 1999 en in 2011 de titel Actuaris AG (AAG).

Dit artikel is gepubliceerd op 07 december 2020

‘Bedrag ineens’ met een jaar uitgesteld.

Wat betekent het dat onderdeel 'Bedrag ineens' uit het nieuwe wetsvoorstel een jaar is uitgesteld tot 1 januari 2023? En wat is het alternatief? Vier vragen aan Kimm Brons, senior legal counsel bij Zwitserleven.

Zwitserleven plant 2.000 bomen in Noord-Brabant.

Zwitserleven heeft een eigen bos aangeplant met het geld dat beschikbaar is gekomen door de vervallen heel kleine pensioenen. Het Groene Woud in Brabant is vanaf vandaag 2.000 bomen rijker en heeft nu een eigen ‘Zwitserleven-bos’.

Een duurzame wereld, voor nu en de toekomst.

We hebben duurzame ambities. Algemeen directeur Hans Visser somt deze moeiteloos op in een interview met Duurzaam Bedrijfsleven.

MoneyView: Zwitserleven PPI beste premieovereenkomst

MoneyView: Zwitserleven PPI beste premie­overeenkomst

Zwitserleven PPI is in pensioenonderzoek van MoneyView, naar premie­overeenkomsten in het MKB, opnieuw als beste uit de bus gekomen. In de categorie ‘Voor­waarden’ behaalde Zwitserleven PPI Nu Pensioen de hoogste score.

VIVAT maakt halfjaarcijfers en nieuwe strategie bekend; focus op pensioen.

VIVAT heeft haar cijfers over de eerste helft van 2020 bekendgemaakt evenals de nieuwe strategische koers. VIVAT zal haar productaanbod gaan vereenvoudigen en zich gaan richten op de pensioenmarkt.

Zwitserleven PPI: White label biedt oplossing voor ‘witte vlekken’

Met de white label-oplossing van Zwitserleven kunnen de zogenoemde witte vlekken worden aangepakt. Werkgevers kunnen daarmee zelf eenvoudig en tegen lage kosten online een regeling afsluiten via hun adviseur.