Lennaert van Anken Head of Buy-Out & Corporate Development.

Lennaert van Anken Head of Buy-Out & Corporate Development.

Amstelveen, 7 december 2020 – Lennaert van Anken is met ingang van 1 januari 2021 benoemd tot Head of Buy-Out & Corporate Development bij Zwitserleven. Lennaert is daarmee verantwoordelijk voor het opstellen en realiseren van Zwitserleven’s pensioen buy-out-strategie.

Lennaert is afkomstig van Willis Towers Watson waar hij de afgelopen zeven jaar leiding gaf aan het pensioen buy-outteam. Met dit team begeleidde hij tientallen pensioen buy-outs; van scenario planning en risicoanalyses tot aan de communicatie, projectmanagement en de implementatie. Angelo Sacca, Chief Strategy & Commercial Officer bij VIVAT, is blij met de benoeming: “Lennaert heeft veel ervaring, een breed netwerk en kennis van de Nederlands pensioensector. Zijn track record op het gebied van het succesvol begeleiden van transacties, gecombineerd met zijn diepgaande kennis van de belangrijkste vereisten voor pensioenfondsen, zijn een waardevolle aanwinst voor ons pensioen buy-outteam. We kijken uit naar zijn komst, om samen met het gefocuste team onze ambities te realiseren."

Leidende pensioenaanbieder

De benoeming van Lennaert volgt op de nieuwe strategie die de pensioenverzekeraar in september van dit jaar aankondigde. Zwitserleven wil de leidende pensioenaanbieder van Nederland zijn en haar klanten de beste pensioenoplossingen bieden, met een zo optimaal mogelijk en duurzaam rendement en een uitstekende dienstverlening. Zwitserleven focust daarbij op producten voor de opbouwfase, pensionering én pensioen buy-outs.

“Wij merken dat fondsen nadenken over hun toekomst, met het oog op het nieuwe pensioenstelsel,” zegt Angelo Sacca. “Bij aanhoudende financiële of toenemende organisatorische uitdagingen kan het overdragen van de pensioenverplichtingen de optimale oplossing zijn om de uitkering van de deelnemers te garanderen. Met de pensioen buy-out van Zwitserleven kiest het fonds voor een oplossing op maat, met persoonlijke begeleiding en een gedegen en zeker pensioen voor hun deelnemers en pensioengerechtigden.”

Meer informatie over Lennaert van Anken

Lennaert van Anken (1974) is sinds 2008 senior consultant retirement bij Willis Towers Watson. Hij begon zijn carrière in 2000 als benefits consultant bij Hewitt Associates. Van 2005 tot 2008 was hij accountmanager bij Kunst & Cultuur Pensioen en Verzekering waar hij hielp met de standaardisatie van Pensioenfonds voor Kunst en Cultuur en het opzetten van Pensioenfonds AENA.
Lennaert behaalde een Master of Economics aan de Erasmus University in Rotterdam in 1999 en in 2011 de titel Actuaris AG (AAG).

Dit artikel is gepubliceerd op 07 december 2020

Meer inzicht in duurzame beleggingen.

Zwitserleven volgt de Europese regels voor informatieverstrekking over duurzaamheid in de financiële sector (SFDR). Bekijk wat dit betekent voor de informatie over onze producten en ons duurzame beleggingsbeleid.

‘Staak verplichte gelijke behandeling slapers en gepensioneerden’

Schrap het wetsartikel dat gelijke behandeling van slapers en gepensioneerden verplicht, stelt Lennaert van Anken, Head Buy-out & Corporate Development bij Zwitserleven.

Zwitserleven PPI doorbreekt de grens van 1 miljard beheerd vermogen.

Het pensioenvermogen bij de PPI van Zwitserleven is gestegen naar 1,04 miljard euro. Daarmee is het beheerd vermogen ten opzichte van vorig jaar bijna verdubbeld. Dat blijkt uit het vandaag gepubliceerd jaarverslag.

Zwitserleven lanceert ‘MijnZwitserleven’-app.

Met de nieuwe ‘MijnZwitserleven’-app hebben klanten nu ook via hun mobiel of tablet eenvoudig toegang tot hun pensioengegevens, inzicht in hun pensioeninkomen en een overzicht van alle persoonlijke documenten.

‘Bedrag ineens’ met een jaar uitgesteld.

Wat betekent het dat onderdeel 'Bedrag ineens' uit het nieuwe wetsvoorstel een jaar is uitgesteld tot 1 januari 2023? En wat is het alternatief? Vier vragen aan Kimm Brons, senior legal counsel bij Zwitserleven.

Zwitserleven plant 2.000 bomen in Noord-Brabant.

Zwitserleven heeft een eigen bos aangeplant met het geld dat beschikbaar is gekomen door de vervallen heel kleine pensioenen. Het Groene Woud in Brabant is vanaf vandaag 2.000 bomen rijker en heeft nu een eigen ‘Zwitserleven-bos’.