Let op: uw browser is verouderd waardoor de website niet goed wordt weergegeven. Meer informatie

Lennaert van Anken Head of Buy-Out & Corporate Development.

Lennaert van Anken Head of Buy-Out & Corporate Development.

Amstelveen, 7 december 2020 – Lennaert van Anken is met ingang van 1 januari 2021 benoemd tot Head of Buy-Out & Corporate Development bij Zwitserleven. Lennaert is daarmee verantwoordelijk voor het opstellen en realiseren van Zwitserleven’s pensioen buy-out-strategie.

Lennaert is afkomstig van Willis Towers Watson waar hij de afgelopen zeven jaar leiding gaf aan het pensioen buy-outteam. Met dit team begeleidde hij tientallen pensioen buy-outs; van scenario planning en risicoanalyses tot aan de communicatie, projectmanagement en de implementatie. Angelo Sacca, Chief Strategy & Commercial Officer bij VIVAT, is blij met de benoeming: “Lennaert heeft veel ervaring, een breed netwerk en kennis van de Nederlands pensioensector. Zijn track record op het gebied van het succesvol begeleiden van transacties, gecombineerd met zijn diepgaande kennis van de belangrijkste vereisten voor pensioenfondsen, zijn een waardevolle aanwinst voor ons pensioen buy-outteam. We kijken uit naar zijn komst, om samen met het gefocuste team onze ambities te realiseren."

Leidende pensioenaanbieder

De benoeming van Lennaert volgt op de nieuwe strategie die de pensioenverzekeraar in september van dit jaar aankondigde. Zwitserleven wil de leidende pensioenaanbieder van Nederland zijn en haar klanten de beste pensioenoplossingen bieden, met een zo optimaal mogelijk en duurzaam rendement en een uitstekende dienstverlening. Zwitserleven focust daarbij op producten voor de opbouwfase, pensionering én pensioen buy-outs.

“Wij merken dat fondsen nadenken over hun toekomst, met het oog op het nieuwe pensioenstelsel,” zegt Angelo Sacca. “Bij aanhoudende financiële of toenemende organisatorische uitdagingen kan het overdragen van de pensioenverplichtingen de optimale oplossing zijn om de uitkering van de deelnemers te garanderen. Met de pensioen buy-out van Zwitserleven kiest het fonds voor een oplossing op maat, met persoonlijke begeleiding en een gedegen en zeker pensioen voor hun deelnemers en pensioengerechtigden.”

Meer informatie over Lennaert van Anken

Lennaert van Anken (1974) is sinds 2008 senior consultant retirement bij Willis Towers Watson. Hij begon zijn carrière in 2000 als benefits consultant bij Hewitt Associates. Van 2005 tot 2008 was hij accountmanager bij Kunst & Cultuur Pensioen en Verzekering waar hij hielp met de standaardisatie van Pensioenfonds voor Kunst en Cultuur en het opzetten van Pensioenfonds AENA.
Lennaert behaalde een Master of Economics aan de Erasmus University in Rotterdam in 1999 en in 2011 de titel Actuaris AG (AAG).

Dit artikel is gepubliceerd op 07 december 2020

Pensioenfonds Atradius brengt haar pensioen onder bij Zwitserleven

Pensioen­fonds Atradius brengt haar pensioen onder bij Zwitserleven

Zwitserleven neemt per 1 november 2021 de pensioenaanspraken en -rechten over van Stichting Pensioen­fonds Atradius Nederland i.l. In totaal gaat het om ruim 1400 deelnemers en een belegd pensioenvermogen van €455 miljoen.

Succesvolle samenwerking tussen Zwitserleven en ACTIAM wordt voortgezet

We zijn erg blij met goed nieuws over onze samenwerking met onze vermogens­beheerder ACTIAM. Ons moederbedrijf Athora Netherlands kondigt aan dat het een overeenkomst heeft gesloten tot de verkoop van vermogens­beheerder ACTIAM aan Cardano Group.

Pleisters plakken in de pensioensector

Berry van Sonsbeek over de complexiteit die op ons afkomt. Elke grote wijziging biedt de mogelijkheid om te leren van het verleden en het in de toekomst beter te doen. Als we kijken naar het nieuwe pensioenstelsel, dan .

Het nieuwe pensioenstelsel: Individueel versus Collectief

In juli van dit jaar plaatste de Telegraaf twee interessante artikelen over de keuze van pensioenuitvoerders. In het ene artikel werd gepleit voor een Individueel Pensioen. Uitgevoerd door een pensioenuitvoerder die de deelnemer zelf kiest.

Athora publiceert halfjaarcijfers; groei Zwitserleven zet voort.

Athora Netherlands heeft haar cijfers over de eerste helft van 2021 bekend gemaakt. Ze meldt een gestegen onderliggend resultaat en een stabiele solvabiliteitspositie. De commerciële resultaten van Zwitserleven laten zien dat de groei in pensioenen doorzet.

Vijf nieuwe duurzame beleggingsfondsen in VrijBeleggen

Vijf nieuwe duurzame beleggings­fondsen in VrijBeleggen

Met ons beleggingsbeleid dragen we bij aan een mooiere wereld. Daarom kan een deelnemer in VrijBeleggen vooral kiezen voor fondsen die duurzame beleggingen tot doel hebben of ES-kenmerken promoten. En die keuze is vanaf nu ruimer.