Hans Visser verlaat Athora Netherlands

Hans Visser verlaat Athora Netherlands

Hans Visser, General Manager Pensioen bij Athora Netherlands, het moederbedrijf van Zwitserleven, heeft in goed overleg om persoonlijke redenen besloten zijn carrière buiten het bedrijf voort te zetten. Hans was sinds 2016 General Manager en verantwoordelijk voor de productline Pensioen binnen Zwitserleven.

Jan de Pooter, Chief Executive Officer (CEO) van Athora Netherlands: “Wij zijn Hans dankbaar voor de bijdrage die hij de afgelopen jaren heeft geleverd aan de verdere ontwikkeling van ons mooie pensioenbedrijf. Hans was deze jaren met hart en ziel en op de voor hem kenmerkende wijze verbonden aan Zwitserleven en daar zijn wij hem erkentelijk voor. We wensen Hans alle succes voor de toekomst.”

Hans Visser: “Na zes fantastische jaren neem ik afscheid van deze prachtige organisatie. Ik ben trots om een bijdrage te hebben geleverd aan de reis die we met elkaar hebben afgelegd. Een reis die heeft geleid tot een sterk en wendbaar bedrijf dat dicht bij de klant staat. Er ligt een heldere strategie en een sterk financieel fundament om de komende jaren uitstekende pensioen-oplossingen te kunnen bieden aan klanten en onze plek in de pensioenmarkt te verstevigen. Ik draag Zwitserleven en Athora Netherlands een warm hart toe.”

Hans Visser zal zorgen voor een goede overdracht en zijn rol zal tijdelijk worden waargenomen worden door Jan de Pooter, CEO Athora Netherlands.

Dit artikel is gepubliceerd op 01 maart 2022

Moederbedrijf Zwitserleven publiceert jaarcijfers.

Op 31 maart heeft Athora Netherlands de cijfers over 2021 bekend gemaakt. De moedermaatschappij van Zwitserleven meldt een gestegen onderliggend resultaat en een significante verbetering van de solvabiliteitspositie (180%).

De ambities van Athora Netherlands en Zwitserleven.

Jan de Pooter, CEO Athora Netherlands, stelt zich aan u voor. Hij vertelt meer over de strategie en toekomstbestendigheid van Athora Netherlands, de moedermaatschappij van Zwitserleven.

Multinationale pooling is een schot voor open doel.

Werkgevers die onderdeel uitmaken van een multinational doen er goed aan om bij de selectie van een pensioenuitvoerder, de mogelijkheden en voordelen van multinationale pooling in hun onderzoek en tenderproces mee te nemen. Financieel kan het namelijk aanzienlijke voordelen opleveren.

Pensioenfonds Atradius brengt haar pensioen onder bij Zwitserleven

Pensioen­fonds Atradius brengt haar pensioen onder bij Zwitserleven

Zwitserleven neemt per 1 november 2021 de pensioenaanspraken en -rechten over van Stichting Pensioen­fonds Atradius Nederland i.l. In totaal gaat het om ruim 1400 deelnemers en een belegd pensioenvermogen van €455 miljoen.