Hans Visser verlaat Athora Netherlands

Hans Visser verlaat Athora Netherlands

Hans Visser, General Manager Pensioen bij Athora Netherlands, het moederbedrijf van Zwitserleven, heeft in goed overleg om persoonlijke redenen besloten zijn carrière buiten het bedrijf voort te zetten. Hans was sinds 2016 General Manager en verantwoordelijk voor de productline Pensioen binnen Zwitserleven.

Jan de Pooter, Chief Executive Officer (CEO) van Athora Netherlands: “Wij zijn Hans dankbaar voor de bijdrage die hij de afgelopen jaren heeft geleverd aan de verdere ontwikkeling van ons mooie pensioenbedrijf. Hans was deze jaren met hart en ziel en op de voor hem kenmerkende wijze verbonden aan Zwitserleven en daar zijn wij hem erkentelijk voor. We wensen Hans alle succes voor de toekomst.”

Hans Visser: “Na zes fantastische jaren neem ik afscheid van deze prachtige organisatie. Ik ben trots om een bijdrage te hebben geleverd aan de reis die we met elkaar hebben afgelegd. Een reis die heeft geleid tot een sterk en wendbaar bedrijf dat dicht bij de klant staat. Er ligt een heldere strategie en een sterk financieel fundament om de komende jaren uitstekende pensioen-oplossingen te kunnen bieden aan klanten en onze plek in de pensioenmarkt te verstevigen. Ik draag Zwitserleven en Athora Netherlands een warm hart toe.”

Hans Visser zal zorgen voor een goede overdracht en zijn rol zal tijdelijk worden waargenomen worden door Jan de Pooter, CEO Athora Netherlands.

Dit artikel is gepubliceerd op 01 maart 2022

Het is bijna 1 januari 2023, helpt u de werkgever een beslissing te nemen?

Voor werkgevers van wie de uitvoerings­overeenkomst bij Zwitserleven eindigt op 31 december 2022, eindigen ook de verzekerde dekkingen. Dat betekent voor de deelnemers dat de risico's van overlijden en arbeids­ongeschiktheid niet meer (volledig) verzekerd zijn. Het is dus belangrijk dat de werkgever vóór 1 januari 2023 besluit of hij de uitvoerings­overeenkomst wel of niet wil verlengen. We helpen u hier graag bij.

De stijgende AOW is een onbedoeld cadeautje voor werkgevers, of toch niet?

Per 1 januari 2023 stijgt de AOW met meer dan 10%. In een aantal gevallen leidt dit voor het komende jaar, afhankelijk van de reguliere salarisverhogingen en de verdeling van de hoogte van de salarissen over de deelnemers, tot een verlaging van de pensioengrondslag. En dus tot een lagere pensioen­opbouw en een lagere absolute pensioenpremie. Is dit een onbedoeld cadeautje voor de werkgever of biedt dit kansen?  Column door Berry van Sonsbeek.

Verdere ontwikkeling lifecycles: duurzaamheid en illiquide beleggingen.

Zwitserleven past binnenkort zijn lifecycles aan om zowel de verwachte pensioenopbrengst, als de duurzame impact van de lifecycles te vergroten. Hoe? Dat leggen sales director Ria Blok-Leenheer en product manager Catelijne Reissenweber graag uit.

Meer biodiversiteit in Zwitserleven-bossen.

Met het geld dat beschikbaar is gekomen door de vervallen heel kleine pensioenen heeft Zwitserleven een eigen bos aangeplant. Inmiddels is er al een flinke toename van de biodiversteit waargenomen.