Hans Visser verlaat Athora Netherlands

Hans Visser verlaat Athora Netherlands

Hans Visser, General Manager Pensioen bij Athora Netherlands, het moederbedrijf van Zwitserleven, heeft in goed overleg om persoonlijke redenen besloten zijn carrière buiten het bedrijf voort te zetten. Hans was sinds 2016 General Manager en verantwoordelijk voor de productline Pensioen binnen Zwitserleven.

Jan de Pooter, Chief Executive Officer (CEO) van Athora Netherlands: “Wij zijn Hans dankbaar voor de bijdrage die hij de afgelopen jaren heeft geleverd aan de verdere ontwikkeling van ons mooie pensioenbedrijf. Hans was deze jaren met hart en ziel en op de voor hem kenmerkende wijze verbonden aan Zwitserleven en daar zijn wij hem erkentelijk voor. We wensen Hans alle succes voor de toekomst.”

Hans Visser: “Na zes fantastische jaren neem ik afscheid van deze prachtige organisatie. Ik ben trots om een bijdrage te hebben geleverd aan de reis die we met elkaar hebben afgelegd. Een reis die heeft geleid tot een sterk en wendbaar bedrijf dat dicht bij de klant staat. Er ligt een heldere strategie en een sterk financieel fundament om de komende jaren uitstekende pensioen-oplossingen te kunnen bieden aan klanten en onze plek in de pensioenmarkt te verstevigen. Ik draag Zwitserleven en Athora Netherlands een warm hart toe.”

Hans Visser zal zorgen voor een goede overdracht en zijn rol zal tijdelijk worden waargenomen worden door Jan de Pooter, CEO Athora Netherlands.

Dit artikel is gepubliceerd op 01 maart 2022

Nieuwe manier bepalen beleggerprofiel in MijnZwitserleven.

Een beleggerprofiel geeft een deelnemer inzicht in het beleggingsrisico dat hij kan en wil nemen. We vinden het belangrijk om deelnemers goed te begeleiden in hun keuze voor het best passende profiel. Daarom hebben we de manier waarop het beleggerprofiel wordt bepaald verder ontwikkeld.

Zwitserleven PPI halfjaarcijfers 2022.

De Zwitserleven PPI publiceert haar halfjaarcijfers van 2022. De Assets under management (het belegd vermogen) zijn licht gedaald in juni 2022 van € 1,591 miljard in december 2021 naar € 1,480 miljard in juni 2022. Dit komt door de waardedalingen van beleggingen op de financiële markten in het eerste halfjaar van 2022.

Athora Netherlands Halfjaarcijfers 2022.

Athora Netherlands boekt aanzienlijke vooruitgang bij de uitvoering van de strategie Ambition 2025. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers die vandaag zijn gepubliceerd. Naast een verbeterd netto onderliggend resultaat en een groei van 5% in pensioen premie-inkomsten, valt vooral de aanzienlijk stijging van onze solvabiliteit op.

Visser-Brons benoemd tot General Manager Commerce.

Annemieke Visser-Brons treedt in dienst bij Athora Netherlands, het moederbedrijf van Zwitserleven, en wordt benoemd tot General Manager Commerce per 1 januari 2023. Annemieke wordt daarmee verantwoordelijk voor het aansturen en uitbouwen van de commerciële Pensioen- en Levenstrategie van Athora Netherlands.