Marktontwikkelingen vragen om passende dienstverlening

Marktontwikkelingen vragen om passende dienstverlening

ImageLeestijd 2 minuten

Volgende stap richting pensioenspecialist van Nederland

Het adviseurslandschap is aan het veranderen. Zo zien we meer consolidatie en een toenemend verschil in bedieningsconcepten. Ook constateren we steeds vaker verschillen in de behoeftes van werkgevers voor de inhoud van pensioenregeling en de gewenste klantbediening. Daarom sluiten we per 1 juli 2024 onze dienstverlening aan op deze marktontwikkelingen.

Jan Willem Hoitsma (Director Employer Solutions): “De Wtp-transitie speelt een belangrijke rol in de verschillende behoeftes van werkgevers en adviseurs. We werken er continu aan om onze processen en daarmee de organisatie efficiënter te maken. Daarin past het om met onze dienstverlening aan te sluiten bij de verschillende behoeftes. Zo zorgen we ervoor dat werkgevers in de overgang naar een nieuwe pensioenregeling voor Zwitserleven blijven kiezen.”

Wat betekent dit voor u?

Voorop staat dat we blijven zorgen voor een hoge service en efficiënte afhandeling van vragen en verzoeken. Het kan zijn dat u door deze ontwikkelingen te maken krijgt met andere gezichten van Zwitserleven. Als dit voor u geldt, krijgt u rond 1 juli een persoonlijk bericht waarin we de nieuwe situatie toelichten.

Klant centraal

Jan Willem: “Wij zijn ervan overtuigd dat deze veranderingen waarin de klant centraal staat bijdragen aan een nog hogere tevredenheid van klanten en adviseurs. De komende jaren staan we voor een grote uitdaging om werkgevers te helpen de overstap naar het nieuwe pensioenstelsel te maken. Dit doen we samen met de adviseurs die hierin een onmisbare rol vervullen. Daarnaast biedt het nieuwe pensioenstelsel Zwitserleven kansen om met nieuwe oplossingen klanten te helpen hun inkomen voor later zeker te stellen. Met onze flexibele pensioenproducten spelen we in op de veranderende wensen en behoeften van werkgevers en hun werknemers. Zo blijven we een leidende speler in de pensioenmarkt.”


Dit artikel is gepubliceerd op 12 juni 2024

Misschien vindt u dit ook interessant:

Het werkgeversportaal is verbeterd

Het werkgeversportaal biedt uw klanten nu nog meer overzicht en gebruiksgemak.

Leestijd 2 minuten

Geen papieren facturen meer

Per 1 januari 2025 stoppen we met het versturen van papieren facturen. Voortaan ontvangt u een e-mail als er facturen klaarstaan in MijnZwitserleven.

Leestijd 2 minuten

Het jaar is bijna voorbij: denkt u aan het verlengen van de uitvoerings­overeenkomst?

Als werkgevers niet op tijd verlengen, lopen ze de kans dat de risico­dekkingen voor overlijden en arbeids­ongeschiktheid vervallen. Voor twijfelaars is er de precontractuele dekking.

Leestijd 2 minuten

Duurzaam beleggen: activiteiten derde kwartaal 2024

Duurzaam beleggen: activiteiten derde kwartaal 2024

Leestijd 2 minuten

Athora Netherlands halfjaarcijfers 2024

Athora Netherlands halfjaarcijfers 2024 Sterke financiƫle resultaten en commercieel momentum

Leestijd 3 minuten

DynamischBeleggen voor een persoonlijker pensioen

DynamischBeleggen van Zwitserleven sluit aan bij de trend dat consumenten steeds meer behoefte hebben aan producten en diensten die passen bij hun persoonlijke situatie en wensen.

Leestijd 3 minuten