Nieuws en tips voor adviseurs.

Zwitserleven lanceert nieuwe merkcampagne ‘Met Gevoel voor de toekomst’

In de nieuwe landelijke merkcampagne ‘Met Gevoel voor de toekomst’ staat duurzaamheid en samenwerken centraal. De nieuwe generatie werknemers vindt duurzaamheid minstens zo belangrijk als een goed rendement.

Leestijd 2 minuten

Moederbedrijf Zwitserleven publiceert jaarcijfers.

Op 31 maart heeft Athora Netherlands de cijfers over 2021 bekend gemaakt. De moedermaatschappij van Zwitserleven meldt een gestegen onderliggend resultaat en een significante verbetering van de solvabiliteitspositie (180%).

Leestijd 2 minuten

De ambities van Athora Netherlands en Zwitserleven.

Jan de Pooter, CEO Athora Netherlands, stelt zich aan u voor. Hij vertelt meer over de strategie en toekomstbestendigheid van Athora Netherlands, de moedermaatschappij van Zwitserleven.

Leestijd 4 minuten

Hans Visser verlaat Athora Netherlands

Hans Visser, General Manager Pensioen bij Athora Netherlands, het moederbedrijf van Zwitserleven, heeft in goed overleg om persoonlijke redenen besloten zijn carrière buiten het bedrijf voort te zetten.

Leestijd 2 minuten

Multinationale pooling is een schot voor open doel.

Werkgevers die onderdeel uitmaken van een multinational doen er goed aan om bij de selectie van een pensioenuitvoerder, de mogelijkheden en voordelen van multinationale pooling in hun onderzoek en tenderproces mee te nemen. Financieel kan het namelijk aanzienlijke voordelen opleveren.

Leestijd 4 minuten

Pensioen­fonds Atradius brengt haar pensioen onder bij Zwitserleven

Zwitserleven neemt per 1 november 2021 de pensioenaanspraken en -rechten over van Stichting Pensioen­fonds Atradius Nederland i.l. In totaal gaat het om ruim 1400 deelnemers en een belegd pensioenvermogen van €455 miljoen.

Leestijd 5 minuten