Service & Contact.

Service & Contact.

Goedenacht, waar kunnen wij u mee helpen?

Actuele vragen

Hoe log ik in op MijnZwitserleven?

U logt in op MijnZwitserleven met uw DigiD of met uw e-mailadres en wachtwoord.

Goed om te weten

Wanneer u voor het eerst inlogt zonder DigiD heeft u uw relatienummer nodig. Dit nummer vindt u in uw Pensioen 1-2-3, die u ontvangt als u wordt aangemeld in een pensioenregeling bij Zwitserleven.

Hoe meld ik mijn partner aan in mijn pensioenregeling?

Neemt u deel aan een pensioenregeling op basis van beleggingen?

U meldt uw partner aan via uw persoonlijke online omgeving MijnZwitserleven. U logt in op MijnZwitserleven met uw DigiD of met uw e-mailadres en wachtwoord.

  1. Klik bij uw pensioenpolis op Bekijk details
  2. Klik vervolgens op Bekijk polis
  3. Er opent nu een nieuw venster
  4. Klik hier op Wijzigingen doorgeven
  5. Selecteer Relatiewijziging
  6. Doorloop in dit scherm alle stappen om uw partner aan te melden

Heeft u een gegarandeerd pensioen?

U meldt uw partner aan via uw werkgever. Bent u inmiddels uit dienst bij uw werkgever? Dan kunt u uw partner alleen aanmelden als er partnerpensioen verzekerd is in uw pensioenverzekering. Of dat zo is, leest u in uw Uniform Pensioenoverzicht (UPO). Meld uw partner dan online bij ons aan.

Goed om te weten

  • U leest in uw Pensioen 1-2-3 of u een pensioen op basis van beleggingen heeft.
  • U kunt uw partner met wie u samenwoont aanmelden voor het partnerpensioen als:
    • u langer dan 6 maanden samen ingeschreven staat op hetzelfde adres;
    • u korter dan 6 maanden samen ingeschreven staat op hetzelfde adres én een samenlevingsovereenkomst heeft.
  • Kijkt u ook eens naar de mogelijkheden voor een nabestaandenoverbruggingspensioen (NOVP). In uw Pensioen 1-2-3 leest u of u ook (vrijwillig) kunt kiezen voor deze verzekering.
Hoe vraag ik een waardeoverdracht aan?

U vraagt uw waardeoverdracht bij ons aan in de volgende gevallen:

  • Zwitserleven is uw nieuwe pensioenuitvoerder 
  • U bent ná 1 januari 2015 in dienst getreden bij uw huidige werkgever 

Neemt u deel aan een pensioenregeling zonder beleggingen?

Vraagt u dan de waardeoverdracht aan via uw werkgever.

Neemt u deel aan pensioenregeling op basis van beleggen?

Vraagt u dan uw waardeoverdracht aan via uw persoonlijke online omgeving MijnZwitserleven.

Waardeoverdracht aanvragen via MijnZwitserleven

U gaat naar:

  • Bekijk details
  • Bekijk polis
  • Wijzigingen doorgeven
  • Waardeoverdracht 
  • U vult hier de volgende gegevens in:
    • Naam vorige pensioenuitvoerder
    • Naam vorige werkgever
    • Polisnummer vorige pensioenregeling
  • Geef akkoord door uw verzoek digitaal te ondertekenen met een bevestigingscode die u per SMS ontvangt of onderteken met uw DigiD
Hoe wijzig ik mijn adres?

Pensioen

Heeft u een pensioen bij Zwitserleven? En verhuist u binnen Nederland? Dan hoeft uw adres niet aan ons door te geven. Wij passen uw adres automatisch aan als u ingeschreven staat op uw nieuwe adres.

Heeft u nieuw adres in het buitenland of wilt u een postadres doorgeven? Geef uw verhuizing door via onze website.

Verzekeren

Heeft u een verzekering bij Zwitserleven? Wijzig uw contactgegevens via onze website.

Goed om te weten

  • U ontvangt, na het indienen van uw adreswijziging, een ontvangstbevestiging per e-mail.
  • Wij verwerken uw adreswijziging binnen 2 werkdagen.

Actuele vragen

Welke gevolgen heeft het coronavirus voor mijn belegd pensioenvermogen of de pensioenverzekeringen?

Het antwoord op deze en gerelateerde vragen leest u hier

Heeft u een vraag over uw loonstrook?

Voor de berekening van uw pensioeninkomen werken we samen met een nieuwe leverancier. Aan het moment van uitbetaling en aan uw bruto pensioeninkomen verandert niets. Lees meer

Alle antwoorden

Kies een onderwerp

Verfijn onderwerp

Deze vragen vonden we voor u

Terug naar het begin

Bel ons

Op dit moment zijn wij telefonisch niet bereikbaar. Wij zijn er weer vanaf 8.00 uur.

Openingstijden
U kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag, tussen 8.00 en 18.00 uur.

Chat en social media

Om snel antwoord te krijgen op uw vraag kunt u met ons chatten. Om te kunnen chatten moet u akkoord gaan met 'alle cookies'.

Als u uw vraag via Facebook of Twitter stelt ontvangt u in de loop van vandaag een reactie.

Stuur ons een bericht

Gebruik het contactformulier om uw vraag te stellen. Binnen 2 werkdagen ontvangt u van ons een reactie.

Heeft u advies nodig? Neem contact op met een onafhankelijk adviseur.