Athora en NN Group verkrijgen verklaringen van geen bezwaar van DNB.

Athora en NN Group verkrijgen verklaringen van geen bezwaar van DNB.

Op 19 maart werd VIVAT, de moedermaatschappij van Zwitserleven, op de hoogte gesteld dat Athora een verklaring van geen bezwaar heeft ontvangen van De Nederlandse Bank (DNB) voor de overname van VIVAT. NN heeft ook een verklaring van geen bezwaar verkregen van DNB voor de daaropvolgende overname van VIVAT Schade. De afronding van de transactie wordt verwacht voor begin april 2020.

Dit artikel is gepubliceerd op 19 maart 2020

Reactie Zwitserleven op pensioenakkoord.

We zetten de belangrijkste maatregelen van het pensioenakkoord onder elkaar - inclusief enkele kritische kanttekeningen.

Webinar: een vooruitblik op het pensioenbedrijf.

De overname door Athora is afgerond, waarmee Zwitserleven nu een nieuwe eigenaar heeft. Bekijk het webinar waarin onze nieuwe aandeelhouder zich voorstelt.

Verkoop VIVAT aan Athora en Nationale-Nederlanden afgerond.

De verkoop van alle aandelen in VIVAT aan Athora en Nationale-Nederlanden is afgerond. Athora heeft 100% van de aandelen in VIVAT overgenomen van Anbang en de aandelen van VIVAT Schade­verzekeringen direct doorverkocht aan Nationale-Nederlanden.

Informatie voor werkgever en DGA over de coronacrisis.

Blijf op de hoogte met actuele informatie en meest gestelde vragen. Zo leest u meer over het huidige beleid voor premiebetaling van de pensioen­regeling.

Zwitserleven gaat 2000 bomen aanplanten.

Zwitserleven gaat bossen aanplanten met het geld van kleine pensioenen. Doordat hele kleine pensioenen komen te vervallen komt er € 15.000,- beschikbaar dat Zwitserleven wil gebruiken voor het aanplanten van bomen.

Zwitserleven maatregelen vanwege COVID-19.

Nu de impact ook heel Nederland raakt, heeft Zwitserleven in lijn met het Kabinetsbesluit verdere maatregelen genomen om haar medewerkers en hun families te beschermen.