Let op: uw browser is verouderd waardoor de website niet goed wordt weergegeven. Meer informatie

Athora en NN Group verkrijgen verklaringen van geen bezwaar van DNB.

Athora en NN Group verkrijgen verklaringen van geen bezwaar van DNB.

Op 19 maart werd VIVAT, de moedermaatschappij van Zwitserleven, op de hoogte gesteld dat Athora een verklaring van geen bezwaar heeft ontvangen van De Nederlandse Bank (DNB) voor de overname van VIVAT. NN heeft ook een verklaring van geen bezwaar verkregen van DNB voor de daaropvolgende overname van VIVAT Schade. De afronding van de transactie wordt verwacht voor begin april 2020.

Dit artikel is gepubliceerd op 19 maart 2020

Pensioenfonds Atradius brengt haar pensioen onder bij Zwitserleven

Pensioen­fonds Atradius brengt haar pensioen onder bij Zwitserleven

Zwitserleven neemt per 1 november 2021 de pensioenaanspraken en -rechten over van Stichting Pensioen­fonds Atradius Nederland i.l. In totaal gaat het om ruim 1400 deelnemers en een belegd pensioenvermogen van €455 miljoen.

Succesvolle samenwerking tussen Zwitserleven en ACTIAM wordt voortgezet

We zijn erg blij met goed nieuws over onze samenwerking met onze vermogens­beheerder ACTIAM. Ons moederbedrijf Athora Netherlands kondigt aan dat het een overeenkomst heeft gesloten tot de verkoop van vermogens­beheerder ACTIAM aan Cardano Group.

Pleisters plakken in de pensioensector

Berry van Sonsbeek over de complexiteit die op ons afkomt. Elke grote wijziging biedt de mogelijkheid om te leren van het verleden en het in de toekomst beter te doen. Als we kijken naar het nieuwe pensioenstelsel, dan .

Het nieuwe pensioenstelsel: Individueel versus Collectief

In juli van dit jaar plaatste de Telegraaf twee interessante artikelen over de keuze van pensioenuitvoerders. In het ene artikel werd gepleit voor een Individueel Pensioen. Uitgevoerd door een pensioenuitvoerder die de deelnemer zelf kiest.

Athora publiceert halfjaarcijfers; groei Zwitserleven zet voort.

Athora Netherlands heeft haar cijfers over de eerste helft van 2021 bekend gemaakt. Ze meldt een gestegen onderliggend resultaat en een stabiele solvabiliteitspositie. De commerciële resultaten van Zwitserleven laten zien dat de groei in pensioenen doorzet.

Uitstel wetsvoorstel pensioenverdeling bij scheiding

De beoogde ingangsdatum van de wet pensioenverdeling bij scheiding 2022 is opnieuw uitgesteld. Door de val van het kabinet is er nog geen overleg over het wetsvoorstel geweest.