Let op: uw browser is verouderd waardoor de website niet goed wordt weergegeven. Meer informatie

Athora en NN Group verkrijgen verklaringen van geen bezwaar van DNB.

Athora en NN Group verkrijgen verklaringen van geen bezwaar van DNB.

Op 19 maart werd VIVAT, de moedermaatschappij van Zwitserleven, op de hoogte gesteld dat Athora een verklaring van geen bezwaar heeft ontvangen van De Nederlandse Bank (DNB) voor de overname van VIVAT. NN heeft ook een verklaring van geen bezwaar verkregen van DNB voor de daaropvolgende overname van VIVAT Schade. De afronding van de transactie wordt verwacht voor begin april 2020.

Dit artikel is gepubliceerd op 19 maart 2020

Uitstel wetsvoorstel pensioenverdeling bij scheiding

De beoogde ingangsdatum van de wet pensioenverdeling bij scheiding 2022 is opnieuw uitgesteld. Door de val van het kabinet is er nog geen overleg over het wetsvoorstel geweest.

Vijf nieuwe duurzame beleggingsfondsen in VrijBeleggen

Vijf nieuwe duurzame beleggings­fondsen in VrijBeleggen

Met ons beleggingsbeleid dragen we bij aan een mooiere wereld. Daarom kan een deelnemer in VrijBeleggen vooral kiezen voor fondsen die duurzame beleggingen tot doel hebben of ES-kenmerken promoten. En die keuze is vanaf nu ruimer.

Dilemma bij doorzetten van lopend traject naar uw nieuwe pensioenregeling

Dilemma bij doorzetten van lopend traject naar uw nieuwe pensioen­regeling

Nu de invoering van het nieuwe pensioenstelsel een jaar doorschuift, kan er zomaar een dilemma ontstaan als u in een lopende adviestraject rond de overgang naar een nieuwe regeling zit. Gaat u door met het verandertraject, legt u het adviesproces een tijd stil, of gaat u voor een tweetrapsconstructie?

Dilemma bij doorzetten van lopende trajecten naar een nieuwe pensioenregeling

Dilemma bij doorzetten van lopende trajecten naar een nieuwe pensioen­regeling

Nu de invoering van het nieuwe pensioenstelsel een jaar doorschuift, kan er zomaar een dilemma ontstaan in lopende adviestrajecten rond de overgang naar een nieuwe regeling. Gaan we door met het verandertraject, leggen we het adviesproces een tijd stil, of gaan we voor een tweetrapsconstructie?

Engagementprogramma tegen ontbossing wint prijs.

Zwitserleven heeft zich vorig jaar aangesloten bij een initiatief met 8 andere beleggers om ontbossing binnen hun beleggingen een halt toe te roepen. Het engagementprogramma ontving op 28 juni 2021 de ‘ESG Engagement Initiative of the Year’-award.

Zwitserleven online salarisadministratiekoppeling voor uw medewerkers

Het aanmelden van een nieuwe werknemer voor de pensioen­regeling of het doorgeven van een loonsverhoging kan tijdrovend zijn. Bovendien wordt dit in alle werkdrukte soms vergeten. We maken dit graag gemakkelijker voor u!