Let op: uw browser is verouderd waardoor de website niet goed wordt weergegeven. Meer informatie

Athora en NN Group verkrijgen verklaringen van geen bezwaar van DNB.

Athora en NN Group verkrijgen verklaringen van geen bezwaar van DNB.

Op 19 maart werd VIVAT, de moedermaatschappij van Zwitserleven, op de hoogte gesteld dat Athora een verklaring van geen bezwaar heeft ontvangen van De Nederlandse Bank (DNB) voor de overname van VIVAT. NN heeft ook een verklaring van geen bezwaar verkregen van DNB voor de daaropvolgende overname van VIVAT Schade. De afronding van de transactie wordt verwacht voor begin april 2020.

Dit artikel is gepubliceerd op 19 maart 2020

PensioenAvond 40-55 jaar

Op 21 april organiseerde Zwitserleven de PensioenAvond voor 40-55 jaar. Het was een geslaagd webinar.

Meer inzicht in duurzame beleggingen.

Zwitserleven volgt de Europese regels voor informatieverstrekking over duurzaamheid in de financiële sector (SFDR). Bekijk wat dit betekent voor de informatie over onze producten en ons duurzame beleggingsbeleid.

‘Staak verplichte gelijke behandeling slapers en gepensioneerden’

Schrap het wetsartikel dat gelijke behandeling van slapers en gepensioneerden verplicht, stelt Lennaert van Anken, Head Buy-out & Corporate Development bij Zwitserleven.

Zwitserleven PPI doorbreekt de grens van 1 miljard beheerd vermogen.

Het pensioenvermogen bij de PPI van Zwitserleven is gestegen naar 1,04 miljard euro. Daarmee is het beheerd vermogen ten opzichte van vorig jaar bijna verdubbeld. Dat blijkt uit het vandaag gepubliceerd jaarverslag.

Zwitserleven lanceert ‘MijnZwitserleven’-app.

Met de nieuwe ‘MijnZwitserleven’-app hebben klanten nu ook via hun mobiel of tablet eenvoudig toegang tot hun pensioengegevens, inzicht in hun pensioeninkomen en een overzicht van alle persoonlijke documenten.

‘Bedrag ineens’ met een jaar uitgesteld.

Wat betekent het dat onderdeel 'Bedrag ineens' uit het nieuwe wetsvoorstel een jaar is uitgesteld tot 1 januari 2023? En wat is het alternatief? Vier vragen aan Kimm Brons, senior legal counsel bij Zwitserleven.