Athora en NN Group verkrijgen verklaringen van geen bezwaar van DNB.

Athora en NN Group verkrijgen verklaringen van geen bezwaar van DNB.

Op 19 maart werd VIVAT, de moedermaatschappij van Zwitserleven, op de hoogte gesteld dat Athora een verklaring van geen bezwaar heeft ontvangen van De Nederlandse Bank (DNB) voor de overname van VIVAT. NN heeft ook een verklaring van geen bezwaar verkregen van DNB voor de daaropvolgende overname van VIVAT Schade. De afronding van de transactie wordt verwacht voor begin april 2020.

Dit artikel is gepubliceerd op 19 maart 2020

Met gevoel voor de toekomst: meer biodiversiteit in Zwitserleven-bossen.

Amstelveen, 26 november 2022 – Het is vandaag twee jaar geleden dat we met 2.000 bomen het ‘Zwitserleven-bos’ aanplantten in Het Groene Woud in Brabant. Daarna volgden in maart 2022 nog eens 1.500 bomen voor een voedselbos op Lubosch Land in Limburg. Inmiddels is er al een flinke toename van de biodiversteit waargenomen.

‘Best Performing Network Partner’ van het Swiss Life Network.

Tijdens de jaarlijkse conferentie van het Swiss Life Network in Cannes is Zwitserleven onlangs uitgeroepen tot ‘Best Performing Network Partner’. Zwitserleven is in Nederland exclusief partner van het Swiss Life Network, een wereldwijd samenwerkingsverband van 90 vooraanstaande lokale verzekeringsmaatschappijen in meer dan 80 landen en opgericht in 1962. Hiermee kunnen grote, internationaal opererende klanten worden bediend door middel van multinationale pooling.

Athora Netherlands neemt WTW’s PPI in Nederland over.

Athora Netherlands is met WTW overeengekomen de PPI van WTW in Nederland over te nemen. Deze wordt onderdeel van het marktleidende en duurzame aanbod van Zwitserleven PPI.

Pensioen­fonds A.C. Nielsen brengt zijn pensioen onder bij Zwitserleven.

Zwitserleven heeft per 1 oktober 2022 de pensioenaanspraken en -rechten overgenomen van Stichting Pensioen­fonds A.C. Nielsen (Nederland) B.V. In totaal gaat het om circa 485 deelnemers en een belegd pensioenvermogen van ongeveer EUR 55 miljoen.

Nieuwe manier bepalen beleggerprofiel in MijnZwitserleven.

Een beleggerprofiel geeft een deelnemer inzicht in het beleggingsrisico dat hij kan en wil nemen. We vinden het belangrijk om deelnemers goed te begeleiden in hun keuze voor het best passende profiel. Daarom hebben we de manier waarop het beleggerprofiel wordt bepaald verder ontwikkeld.

Zwitserleven PPI halfjaarcijfers 2022.

De Zwitserleven PPI publiceert haar halfjaarcijfers van 2022. De Assets under management (het belegd vermogen) zijn licht gedaald in juni 2022 van € 1,591 miljard in december 2021 naar € 1,480 miljard in juni 2022. Dit komt door de waardedalingen van beleggingen op de financiële markten in het eerste halfjaar van 2022.