Zwitserleven gaat 2000 bomen aanplanten.
ImageDuurzaam, Over Zwitserleven

Zwitserleven gaat 2000 bomen aanplanten.

Vervallen kleine pensioenen gebruikt voor aanleg nieuw bos

Amstelveen, 17 maart 2020 – Zwitserleven gaat bossen aanplanten met het geld van kleine pensioenen. Doordat hele kleine pensioenen komen te vervallen komt er € 15.000,- beschikbaar dat Zwitserleven wil gebruiken voor het aanplanten van bomen. Hiervoor zijn twee projecten geselecteerd in Limburg en Oeganda. In totaal gaat de pensioenverzekeraar na de zomer 2.000 bomen planten.

Sinds 1 januari 2019 zijn de regels kleine en heel kleine pensioenen gewijzigd. Bij heel kleine pensioenen gaat het om pensioenbedragen van maximaal € 2,- bruto per jaar. Heel kleine pensioenen komen te vervallen. Dit betekent dat pensioenuitvoerders deze pensioenbedragen niet meer hoeven uit te betalen.

Mooiere wereld

Hans Visser, general manager Pensioenen bij Zwitserleven: “Individueel gaat het bij het laten vervallen van de kleine pensioenen om erg kleine bedragen, maar bij elkaar opgeteld is dit toch een aanzienlijk bedrag. Wij hebben een manier gezocht om dit geld zo effectief mogelijk te besteden, rekening houdend met ons duurzame beleggingsbeleid. Zo zijn we uiteindelijk uitgekomen bij Trees for All. Samen met deze stichting gaan we 2.000 bomen planten in Limburg en Oeganda. Met dit bos willen we bijdragen aan een betere, mooiere wereld. ”

Het project

Trees for All gaat aan de slag om de provincie Limburg te vergroenen. De nieuwe bossen worden aangelegd in Noord- en Midden-Limburg. Het gaat om ongeveer 13 hectare bos verdeeld over 16 verschillende percelen in de gemeenten Peel en Maas, Venray, Horst aan de Maas, Venlo en Gulpen-Wittem. Deze grond bestaat nu hoofdzakelijk uit voormalige landbouwgronden waar voornamelijk gras groeit. Er zullen verschillende soorten bomen worden geplant om de biodiversiteit te vergroten en om CO2 vast te leggen. Voor iedere boom die Zwitserleven doneert aan het bosproject in Nederland, plant Trees for All tevens een boom in een van haar projecten in het buitenland. Het 1-2-Tree programma.

Meer over Trees for All

Veelgestelde vragen over 'klein pensioen'

Zwitserleven gaat 2000 bomen aanplanten.-second-banner

Dit artikel is gepubliceerd op 18 maart 2020

Zwitserleven PPI doorbreekt de grens van 1 miljard beheerd vermogen.

Het pensioenvermogen bij de PPI van Zwitserleven is gestegen naar 1,04 miljard euro. Daarmee is het beheerd vermogen ten opzichte van vorig jaar bijna verdubbeld. Dat blijkt uit het vandaag gepubliceerd jaarverslag.

Zwitserleven lanceert ‘MijnZwitserleven’-app.

Met de nieuwe ‘MijnZwitserleven’-app hebben klanten nu ook via hun mobiel of tablet eenvoudig toegang tot hun pensioengegevens, inzicht in hun pensioeninkomen en een overzicht van alle persoonlijke documenten.

‘Bedrag ineens’ met een jaar uitgesteld.

Wat betekent het dat onderdeel 'Bedrag ineens' uit het nieuwe wetsvoorstel een jaar is uitgesteld tot 1 januari 2023? En wat is het alternatief? Vier vragen aan Kimm Brons, senior legal counsel bij Zwitserleven.

Puur voor later.

Voor ons is Het Zwitserleven Gevoel onlosmakelijk verbonden met een mooie wereld. Daar dragen wij graag aan bij. Lees meer over ons beleggingsbeleid en wat we tot nu toe bereikt hebben.

Lennaert van Anken Head of Buy-Out & Corporate Development.

Met ingang van 1 januari 2021 is Lennaert van Anken benoemd tot Head of Buy-Out & Corporate Development. Hij is daarmee verantwoordelijk voor het opstellen en realiseren van Zwitserleven’s pensioen buy-out-strategie.

Dit kunt u verwachten voor het nabestaandenpensioen.

Dit kunt u verwachten voor het nabestaanden­pensioen.

Met het nieuwe pensioenakkoord worden er veranderingen voor het nabestaanden­pensioen verwacht. Lees hier wat dit kan betekenen voor de pensioen­regeling van uw werknemers.