Zwitserleven gaat 2000 bomen aanplanten.
ImageDuurzaam, Over Zwitserleven

Zwitserleven gaat 2000 bomen aanplanten.

Vervallen kleine pensioenen gebruikt voor aanleg nieuw bos

Amstelveen, 17 maart 2020 – Zwitserleven gaat bossen aanplanten met het geld van kleine pensioenen. Doordat hele kleine pensioenen komen te vervallen komt er € 15.000,- beschikbaar dat Zwitserleven wil gebruiken voor het aanplanten van bomen. Hiervoor zijn twee projecten geselecteerd in Limburg en Oeganda. In totaal gaat de pensioenverzekeraar na de zomer 2.000 bomen planten.

Sinds 1 januari 2019 zijn de regels kleine en heel kleine pensioenen gewijzigd. Bij heel kleine pensioenen gaat het om pensioenbedragen van maximaal € 2,- bruto per jaar. Heel kleine pensioenen komen te vervallen. Dit betekent dat pensioenuitvoerders deze pensioenbedragen niet meer hoeven uit te betalen.

Mooiere wereld

Hans Visser, general manager Pensioenen bij Zwitserleven: “Individueel gaat het bij het laten vervallen van de kleine pensioenen om erg kleine bedragen, maar bij elkaar opgeteld is dit toch een aanzienlijk bedrag. Wij hebben een manier gezocht om dit geld zo effectief mogelijk te besteden, rekening houdend met ons duurzame beleggingsbeleid. Zo zijn we uiteindelijk uitgekomen bij Trees for All. Samen met deze stichting gaan we 2.000 bomen planten in Limburg en Oeganda. Met dit bos willen we bijdragen aan een betere, mooiere wereld. ”

Het project

Trees for All gaat aan de slag om de provincie Limburg te vergroenen. De nieuwe bossen worden aangelegd in Noord- en Midden-Limburg. Het gaat om ongeveer 13 hectare bos verdeeld over 16 verschillende percelen in de gemeenten Peel en Maas, Venray, Horst aan de Maas, Venlo en Gulpen-Wittem. Deze grond bestaat nu hoofdzakelijk uit voormalige landbouwgronden waar voornamelijk gras groeit. Er zullen verschillende soorten bomen worden geplant om de biodiversiteit te vergroten en om CO2 vast te leggen. Voor iedere boom die Zwitserleven doneert aan het bosproject in Nederland, plant Trees for All tevens een boom in een van haar projecten in het buitenland. Het 1-2-Tree programma.

Meer over Trees for All

Veelgestelde vragen over 'klein pensioen'

Zwitserleven gaat 2000 bomen aanplanten.-second-banner

Dit artikel is gepubliceerd op 18 maart 2020

Verkoop VIVAT aan Athora en Nationale-Nederlanden afgerond.

De verkoop van alle aandelen in VIVAT aan Athora en Nationale-Nederlanden is afgerond. Athora heeft 100% van de aandelen in VIVAT overgenomen van Anbang en de aandelen van VIVAT Schade­verzekeringen direct doorverkocht aan Nationale-Nederlanden.

Informatie voor werkgever en DGA over de coronacrisis

Blijf op de hoogte met actuele informatie en meest gestelde vragen. Zo leest u meer over het huidige beleid voor premiebetaling van de pensioen­regeling.

Uitstel wijziging voor­waarden en prospectus ASN Beleggings­fondsen.

ASN Beleggings­instellingen Beheer B.V. heeft besloten om de voorgenomen wijziging ASN Beleggings­fondsen uit te stellen.

Athora en NN Group verkrijgen verklaringen van geen bezwaar van DNB.

Athora en NN Group verkrijgen verklaringen van geen bez­waar van DNB.

Athora heeft een verklaring van geen bez­waar ontvangen van De Nederlandse Bank (DNB) voor de overname van VIVAT. NN heeft ook een verklaring van geen bez­waar verkregen van DNB voor de daaropvolgende overname van VIVAT Schade.

Zwitserleven maatregelen vanwege COVID-19.

Nu de impact ook heel Nederland raakt, heeft Zwitserleven in lijn met het Kabinetsbesluit verdere maatregelen genomen om haar medewerkers en hun families te beschermen.

Wijziging voorwaarden en prospectus ASN Beleggingsfondsen.

Wijziging voor­waarden en prospectus ASN Beleggings­fondsen.

Per 20 maart 2020 wijzigt het prospectus van ASN Beleggings­fondsen N.V. Deze zal worden vervangen door het prospectus van ASN Beleggings­fondsen UCITS N.V. en het prospectus van ASN Beleggings­fondsen