Zwitserleven gaat 2000 bomen aanplanten.
ImageDuurzaam, Over Zwitserleven

Zwitserleven gaat 2000 bomen aanplanten.

Vervallen kleine pensioenen gebruikt voor aanleg nieuw bos

Amstelveen, 17 maart 2020 – Zwitserleven gaat bossen aanplanten met het geld van kleine pensioenen. Doordat hele kleine pensioenen komen te vervallen komt er € 15.000,- beschikbaar dat Zwitserleven wil gebruiken voor het aanplanten van bomen. Hiervoor zijn twee projecten geselecteerd in Limburg en Oeganda. In totaal gaat de pensioenverzekeraar na de zomer 2.000 bomen planten.

Sinds 1 januari 2019 zijn de regels kleine en heel kleine pensioenen gewijzigd. Bij heel kleine pensioenen gaat het om pensioenbedragen van maximaal € 2,- bruto per jaar. Heel kleine pensioenen komen te vervallen. Dit betekent dat pensioenuitvoerders deze pensioenbedragen niet meer hoeven uit te betalen.

Mooiere wereld

Hans Visser, general manager Pensioenen bij Zwitserleven: “Individueel gaat het bij het laten vervallen van de kleine pensioenen om erg kleine bedragen, maar bij elkaar opgeteld is dit toch een aanzienlijk bedrag. Wij hebben een manier gezocht om dit geld zo effectief mogelijk te besteden, rekening houdend met ons duurzame beleggingsbeleid. Zo zijn we uiteindelijk uitgekomen bij Trees for All. Samen met deze stichting gaan we 2.000 bomen planten in Limburg en Oeganda. Met dit bos willen we bijdragen aan een betere, mooiere wereld. ”

Het project

Trees for All gaat aan de slag om de provincie Limburg te vergroenen. De nieuwe bossen worden aangelegd in Noord- en Midden-Limburg. Het gaat om ongeveer 13 hectare bos verdeeld over 16 verschillende percelen in de gemeenten Peel en Maas, Venray, Horst aan de Maas, Venlo en Gulpen-Wittem. Deze grond bestaat nu hoofdzakelijk uit voormalige landbouwgronden waar voornamelijk gras groeit. Er zullen verschillende soorten bomen worden geplant om de biodiversiteit te vergroten en om CO2 vast te leggen. Voor iedere boom die Zwitserleven doneert aan het bosproject in Nederland, plant Trees for All tevens een boom in een van haar projecten in het buitenland. Het 1-2-Tree programma.

Meer over Trees for All

Veelgestelde vragen over 'klein pensioen'

Zwitserleven gaat 2000 bomen aanplanten.-second-banner

Dit artikel is gepubliceerd op 18 maart 2020

Nieuwe manier bepalen beleggerprofiel in MijnZwitserleven.

Een beleggerprofiel geeft een deelnemer inzicht in het beleggingsrisico dat hij kan en wil nemen. We vinden het belangrijk om deelnemers goed te begeleiden in hun keuze voor het best passende profiel. Daarom hebben we de manier waarop het beleggerprofiel wordt bepaald verder ontwikkeld.

Zwitserleven PPI halfjaarcijfers 2022.

De Zwitserleven PPI publiceert haar halfjaarcijfers van 2022. De Assets under management (het belegd vermogen) zijn licht gedaald in juni 2022 van € 1,591 miljard in december 2021 naar € 1,480 miljard in juni 2022. Dit komt door de waardedalingen van beleggingen op de financiële markten in het eerste halfjaar van 2022.

Athora Netherlands Halfjaarcijfers 2022.

Athora Netherlands boekt aanzienlijke vooruitgang bij de uitvoering van de strategie Ambition 2025. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers die vandaag zijn gepubliceerd. Naast een verbeterd netto onderliggend resultaat en een groei van 5% in pensioen premie-inkomsten, valt vooral de aanzienlijk stijging van onze solvabiliteit op.

Visser-Brons benoemd tot General Manager Commerce.

Annemieke Visser-Brons treedt in dienst bij Athora Netherlands, het moederbedrijf van Zwitserleven, en wordt benoemd tot General Manager Commerce per 1 januari 2023. Annemieke wordt daarmee verantwoordelijk voor het aansturen en uitbouwen van de commerciële Pensioen- en Levenstrategie van Athora Netherlands.

Zwitserleven lanceert nieuwe merkcampagne ‘Met Gevoel voor de toekomst’

In de nieuwe landelijke merkcampagne ‘Met Gevoel voor de toekomst’ staat duurzaamheid en samenwerken centraal. De nieuwe generatie werknemers vindt duurzaamheid minstens zo belangrijk als een goed rendement.

Moederbedrijf Zwitserleven publiceert jaarcijfers.

Op 31 maart heeft Athora Netherlands de cijfers over 2021 bekend gemaakt. De moedermaatschappij van Zwitserleven meldt een gestegen onderliggend resultaat en een significante verbetering van de solvabiliteitspositie (180%).