Do it yourself

Actuele vragen

Actuele vragen

Hoe log ik in op MijnZwitserleven?

U logt in op MijnZwitserleven met uw DigiD of met uw e-mailadres en wachtwoord.

Goed om te weten

Wanneer u voor het eerst inlogt zonder DigiD heeft u uw relatienummer nodig. Dit nummer vindt u in uw Pensioen 1-2-3, die u ontvangt als u wordt aangemeld in een pensioenregeling bij Zwitserleven.

Waar download ik mijn UPO?

U downloadt uw uniform pensioenoverzicht (UPO) in MijnZwitserleven. U vindt uw UPO bij Documenten. U selecteert bij Type document Uniform Pensioenoverzicht.

Goed om te weten

In uw UPO ziet u soms gegevens van meerdere pensioenen samen. In de voorbrief van uw UPO en/of op uw UPO zelf leest u uit welke contract- en polisnummers uw overzicht bestaat.

Wanneer ontvang ik mijn fiscale jaaropgaaf?

Ontvangt u een pensioeninkomen van Zwitserleven? Dan ontvangt u van ons een jaaropgaaf. U ontvangt deze per post of digitaal, uiterlijk vóór 1 maart van het nieuwe jaar.

Goed om te weten

  • U ontvangt uw jaaropgaaf altijd achteraf. Uw jaaropgaaf over 2021 ontvangt u in 2022.
  • Ontvangt u voor het eerst een pensioeninkomen in 2022? Dan ontvangt u begin 2023 uw eerste jaaropgaaf.
  • Op uw jaaropgaaf vermelden wij uw totale bruto-inkomen en de gedane inhoudingen.
  • Heeft u uw jaaropgaaf 2021 niet ontvangen vóór 15 maart 2022? Bekijk deze dan in MijnZwitserleven of vraag uw jaaropgaaf online opnieuw aan.
  • In MijnZwitserleven vindt u uw jaaropgaven van 2020 en 2021. Vóór 2020 ontving u uw jaaropgaaf alleen per post.
  • Voor meer informatie en uitleg gaat u naar onze site Belastingaangifte en uw pensioen.
Waar vind ik mijn fiscale jaaropgaaf?

Ontving u in 2021 een pensioeninkomen van Zwitserleven? Dan vindt u, uiterlijk 1 maart 2022, uw jaaropgaaf over 2021 in MijnZwitserleven. Log in met uw DigiD of met uw Zwitserleven account (e-mailadres en wachtwoord). U vindt uw jaaropgaaf bij Documenten. Selecteer bij type document Jaaropgave en kies Toon documenten. U hoeft de datums niet aan te passen.

Give us a call

 

  

We can’t currently be reached by phone. You can reach us again tomorrow from 8:30 a.m.

Opening hours
You can reach us from Monday to Friday, between 8:30 a.m. and 5:00 p.m.

Chat and social media

Chat with us to get a quick answer to your question. Chat with us to get a quick answer to your question. In order to chat, you must approve of 'all cookies'.

If you ask your question via Facebook or Twitter, you will receive a response from us tomorrow.

Send us a message

Use the contact form to ask your question. We will reply within 5 working days.