Verkoop VIVAT aan Athora en Nationale-Nederlanden afgerond.
ImageAbout Zwitserleven

Verkoop VIVAT aan Athora en Nationale-Nederlanden afgerond.

ImageReadtime 2 minutes

Vandaag heeft Athora bekendgemaakt dat de verkoop van alle aandelen in VIVAT aan Athora en Nationale-Nederlanden is afgerond. Athora heeft 100% van de aandelen in VIVAT overgenomen van Anbang en de aandelen van VIVAT Schadeverzekeringen direct doorverkocht aan Nationale-Nederlanden.

Athora is vanaf vandaag de nieuwe aandeelhouder van VIVAT, waar de producten en diensten van Zwitserleven en de Reaal leven- en hypotheekproducten onderdeel van zijn. Op deze pagina vindt u meer informatie over de verkoop.

Meer informatie of vragen?

Lees hier het persbericht van VIVAT. Heeft u vragen? Neem dan contact op met ons, wij helpen u graag. Hieronder vindt u de meest gestelde vragen.

Veelgestelde vragen

1. Wat betekent dit voor mij als klant?
Voor onze huidige klanten verandert er door de verkoop niets. Klanten behouden hun rechten en plichten bij de door hen afgesloten producten en diensten.

2. Ik ben nu klant van Zwitserleven. Verandert dat?
Nee, u blijft klant van Zwitserleven.

3. Wat voor organisatie is Athora?
Athora is een gespecialiseerde verzekerings- en herverzekeringsgroep die volledig is gericht op de Europese markt. Athora is gefocust op lange termijn groei en zekerheid voor polishouders, en wil een leidende rol spelen in het samenvoegen van pensioen- en levensverzekeringen in Europa. Athora wil met de producten die zij aanbieden, een vertrouwde en langdurige relatie ontwikkelen met de klant om aan hun verwachtingen, behoeften en vereisten te voldoen.

4. Waarom werd VIVAT verkocht?
De aandeelhouder Anbang is in 2018 een strategische heroriëntatie gestart, waarin zij onder meer de mogelijkheden van de verkoop van haar buitenlandse bezittingen onderzocht.

5. Hoe word ik als klant op de hoogte gehouden?
Zodra er ontwikkelingen zijn die relevant zijn voor onze klanten, informeren we u daar direct over.


This article is published on 02 April 2020

Misschien vindt u dit ook interessant:

Zwitserleven lanceert nieuwe merkcampagne ‘Met Gevoel voor de toekomst’

In de nieuwe landelijke merkcampagne ‘Met Gevoel voor de toekomst’ staat duurzaamheid en samenwerken centraal. De nieuwe generatie werknemers vindt duurzaamheid minstens zo belangrijk als een goed rendement.

Readtime 2 minutes

Moederbedrijf Zwitserleven publiceert jaarcijfers.

Op 31 maart heeft Athora Netherlands de cijfers over 2021 bekend gemaakt. De moedermaatschappij van Zwitserleven meldt een gestegen onderliggend resultaat en een significante verbetering van de solvabiliteitspositie (180%).

Readtime 2 minutes

Strategy of Athora Netherlands/Zwitserleven.

Jan de Pooter, CEO Athora Netherlands, introduces himself. In the interview, he discusses the strategy and future resilience of Athora Netherlands, the parent company of Zwitserleven.

Readtime 4 minutes

Zwitserleven nominated for Pensioen Pro Award.

Zwitserleven has been nominated for the Pensioen Pro Award in the category 'Long-term investor of the year 2021'. The award is presented to the pension provider with a distinctive investment strategy that delivers both financial and social returns.

Readtime 2 minutes

Zwitserleven Bomenplantdag

Op 11 maart gaan we samen met Trees for All een nieuw voedselbos aanplanten in Zuid-Limburg. U bent van harte uitgenodigd om hierbij aanwezig te zijn.

Readtime 3 minutes

Pensioenfonds Atradius brengt haar pensioen onder bij Zwitserleven

Zwitserleven neemt per 1 november 2021 de pensioenaanspraken en -rechten over van Stichting Pensioenfonds Atradius Nederland i.l. In totaal gaat het om ruim 1400 deelnemers en een belegd pensioenvermogen van €455 miljoen.

Readtime 5 minutes