Service & Contact.

Service & Contact.

Goedenacht, waar kunnen wij u mee helpen?

Actuele vragen

Waar vind ik mijn factor A?

U vindt uw factor A van het voorgaande jaar in uw uniform pensioenoverzicht (UPO). Deze staat op de laatste pagina van uw uniform pensioenoverzicht.

MijnZwitserleven

U downloadt uw laatste uniform pensioenoverzicht (UPO) in MijnZwitserleven. U logt in met uw DigiD of Zwitserleven account. U vindt uw uniform pensioenoverzicht bij Documenten. U selecteert bij Type document Uniform Pensioenoverzicht.

Goed om te weten

  • Doet u aangifte inkomstenbelasting over 2019? Dan heeft u uw factor A over 2018 nodig. Deze vindt u in uw uniform pensioenoverzicht (UPO) 2019.
  • U ziet alleen een factor A als u in 2018 pensioen heeft opgebouwd in deze polis.
Hoe log ik in op MijnZwitserleven?

U logt in op MijnZwitserleven met uw DigiD of met uw e-mailadres en wachtwoord.

Goed om te weten

Wanneer u voor het eerst inlogt zonder DigiD heeft u uw relatienummer nodig. Dit nummer vindt u in uw Pensioen 1-2-3, die u ontvangt als u wordt aangemeld in een pensioenregeling bij Zwitserleven.

Wat is de impact van de dalende beurskoersen op mijn belegd pensioenvermogen?

De impact op uw belegd pensioenvermogen hangt af van uw beleggingsmix. Door de koersdalingen is de waarde de aandelenfondsen in uw beleggingsmix gedaald. Zwitserleven belegt pensioengelden bij zowel HorizonBeleggen als ProfielBeleggen op basis van het lifecycle model. De beleggingsmix van aandelen, vastgoedaandelen, bedrijfs- en staatsobligaties is afhankelijk van de resterende jaren tot pensioendatum. Zwitserleven zorgt er zo voor dat de risico's van de beleggingen afnemen naarmate de pensioenleeftijd nadert. Vlak voor pensionering investeren we vooral in obligaties. Terwijl als uw pensioenleeftijd nog ver weg is, het van belang is om de kans op een goed rendement te benutten. In deze fase van de lifecycle bestaat de beleggingsmix daarom voor een belangrijk deel uit aandelen.

Wat kan ik zelf doen?

  • Als u deelnemer bent van HorizonBeleggen of ProfielBeleggen dan belegt Zwitserleven voor u.
  • Maakt u gebruik van VrijBeleggen en u wilt actie ondernemen dan raden wij aan om contact op te nemen met uw adviseur.

U leest meer over Horizon Beleggen, ProfielBeleggen en VrijBeleggen op onze site.

Actuele vragen

Welke gevolgen heeft het coronavirus voor mijn belegd pensioenvermogen of de pensioenverzekeringen?

Het antwoord op deze en gerelateerde vragen leest u hier

Heeft u een vraag over uw loonstrook?

Voor de berekening van uw pensioeninkomen werken we samen met een nieuwe leverancier. Aan het moment van uitbetaling en aan uw bruto pensioeninkomen verandert niets. Lees meer

Alle antwoorden

Kies een onderwerp

Verfijn onderwerp

Deze vragen vonden we voor u

Terug naar het begin

Bel ons

Op dit moment zijn wij telefonisch niet bereikbaar. Wij zijn er weer vanaf 8.00 uur.

Openingstijden
U kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag, tussen 8.00 en 18.00 uur.

Social media

Stel uw vraag en u ontvangt in de loop van vandaag een reactie.

Stuur ons een bericht

Gebruik het contactformulier om uw vraag te stellen. Binnen 48 uur ontvangt u van ons een reactie.

Heeft u advies nodig? Neem contact op met een onafhankelijk adviseur.