Sorry, er gaat iets mis. Probeer de website op een ander apparaat te bezoeken. Meer informatie

Zwitserleven Offertetool

Handleiding

Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen die u helpen snel en efficiënt aan de slag te gaan. Heeft u behoefte aan meer verdieping? Dan verwijzen we u graag door naar de uitgebreide werkinstructie.

Hoe weet ik welke contracten dit jaar aflopen bij Zwitser­leven?

De lijst met verlengingen is op de startpagina te vinden onder ‘Te verlengen contracten’.

Te verlengen contracten

Waar staan de gegevens van werkgevers waarvoor ik een (verlengings)offerte kan maken?

Deze gegevens staan in een beveiligde omgeving in de Zwitserleven Offertetool.

Naar Pensioennavigator


Nadat u bent ingelogd in Pensioennavigator, selecteert u linksboven in het scherm het tabblad 'Verlengingen'.

Er wordt gevraagd om een extra beveiligingscode.
Let op: dit is een andere code dan voor inloggen bij Pensioennavigator zelf.

Komt een werkgever niet in de lijst voor, maar staat wel als te verlengen contract op de startpagina van het portaal? Neem dan contact op met uw klantmanager of serviceteam.

Hoe haal ik de beveiligingscode op?

De code genereert u met de Authenticator-app van Google of Microsoft.

Eerste keer?

Log in op uw adviseursportaal en navigeer via de homepage naar ‘naar alle te verlengen contracten'. Hier vindt u, naast de te verlengen contracten, onderaan de QR-code die u scant met de Authenticator-app.

Te verlengen contracten


Het scannen van de QR-code is eenmalig. De beveiligingscode die volgt is elke keer nodig om, in de beveiligde omgeving, werkgevergegevens op te vragen. U heeft nu toegang tot het tabblad ‘Verlengingen’.

Hoe open ik een (verlengings)dossier?

Met de zoekfunctie op de pagina kunt u op zowel contractnummer als naam werkgever zoeken.

Met de volgende stappen komt u bij het maken van een offerte:

  1. Klik op de werkgever of het contractnummer,
  2. Klik op ‘Offerte’,
  3. Selecteer het product waar u een offerte voor wilt maken,
  4. Klik op ‘Dossier aanmaken’
  5. Start met het opstellen van een offerte.

De Pensioennavigator laat de standaard offerteschermen zien. De gegevens vanuit de huidige regeling zijn (voor zover mogelijk) overgenomen vanuit de huidige pensioenregeling.

Hoe breng ik een voorstel uit?

Kies voor het product waarvoor een verlengingsofferte aangemaakt moet worden. Als u doorklikt, krijgt u de mogelijkheid om de uitgangspunten aan te passen of te wijzigen.

Gaat de werkgever akkoord? Maak het voorstel definitief en laat de werkgever de Uitvoeringsovereenkomst ondertekenen.

Hoe dien ik een aanvraag in?

Zorg ervoor dat alle velden in de offerte gevuld zijn, inclusief het tabblad ‘Aanvraag’. Onderaan de pagina heeft u de mogelijkheid om op ‘verstuur aanvraag’ te klikken. Daarmee verzendt u de uitgangspunten naar Zwitserleven en zo weten wij welke uitgangspunten wij moeten gebruiken om het contract op te nemen in onze administratie.

Let op: De deelnemergegevens nemen wij over vanuit de pensioenregeling die momenteel loopt. De deelnemergegevens worden niet overgenomen vanuit de offerte.

Wanneer is de aanvraag compleet?

De aanvraag is compleet wanneer wij beschikken over:

  • De aanvraag via de offertetool
  • De ondertekende Uitvoeringsovereenkomst,
  • De ondertekende verklaring voor “Mijn Zwitserleven”.

Meer weten?

Voor een gedetailleerde uitleg en stap-voor-stap instructies hebben we een uitgebreide werkinstructie gemaakt. Daar vindt u alle informatie die u nodig hebt om direct aan de slag te gaan.

Werkinstructie downloaden