Persoonlijke aandacht is onbetaalbaar.

"Zorgplicht wordt steeds belangrijker in de relatie tussen werkgever en werknemer. Als je als werkgever geen goede uitleg geeft over de pensioenregeling, dan loop je het risico dat je daar later op aangesproken wordt.’ ‘Wij kwamen over van een andere pensioenverzekeraar en veranderden ook nog eens de regeling. Onze werknemers wilden daar uiteraard tekst en uitleg over. Daarom hebben wij samen met Zwitserleven veel geïnvesteerd in de pensioencommunicatie richting werknemers."

Website, presentaties en meer

"Zwitserleven heeft ons diverse diensten aangeboden op het gebied van werknemercommunicatie onder de noemer PrivateView. Wij hebben ze vrijwel allemaal afgenomen. Bij de introductie van de Zwitserleven pensioenregeling, hebben we de medewerkers in totaal 20 pensioenpresentaties gegeven. Een derde van ons personeel heeft deze presentaties bezocht en is volledig op de hoogte gebracht van hun pensioenregeling.’ ‘Daarnaast heeft Zwitserleven ons de op maat gemaakte website van PrivateView beschikbaar gesteld. Deze geeft onze medewerkers inzicht in hun pensioensituatie. Veelgestelde vragen over pensioen, die normaal gesproken bij onze afdeling terechtkwamen, worden nu beantwoord door de website of door de telefonische werknemersdesk van Zwitserleven. Daarmee voldoen wij niet alleen prima aan onze zorgplicht, het scheelt ons ook nog heel veel tijd!"

"Persoonlijke aandacht is voor ons onbetaalbaar, zowel voor de werkgever als voor de werknemer!"

Uniek: persoonlijke aandacht

"Zwitserleven heeft pensioenadviseurs die elke werknemer persoonlijk kunnen helpen. Wij vinden het erg belangrijk dat onze werknemers hun pensioen begrijpen. Daarom hebben wij samen met Zwitserleven een-op-een gesprekken georganiseerd voor onze medewerkers met hun partners. Tijdens die bijeenkomsten konden onze mensen hun persoonlijke vragen stellen aan de adviseurs en dat is enorm gewaardeerd. Persoonlijke aandacht is voor ons onbetaalbaar, zowel voor de werkgever als voor de werknemer!"