Home
Ik ben:
Particulier Zakelijk
Direct naar:
Over Zwitserleven Fondsen Inloggen

Zwitserleven winnaar op punten

Erik Triesscheijn was 25 jaar lang verbonden aan het Rotterdamse reclamebureau ARA, het bedrijf achter de succesvolle Zwitserlevencampagne. Als bestuursvoorzitter van Omega, een pensioenfonds voor de reclamebranche, was hij betrokken bij de migratie van het fonds naar een verzekeraar. Na een uitgebreid proces viel de keuze op een pensioen van Zwitserleven.

De Zwitserleven-ervaring van Erik Triesscheijn

“Vanwege economische ontwikkelingen en veranderingen in de branche besloten we begin 2009 dat het beter was om het pensioenfonds onder te brengen bij een verzekeraar. Maar liefst 12 reclamebureaus namen deel aan dit pensioenfonds. In totaal ging het om een belegd vermogen van zo’n 60 miljoen euro. Het was dan ook een flinke verantwoordelijkheid en een omvangrijke klus. Eigenlijk was het twee jaar lang zowat een tweede baan voor mij.”

“Wat het verhaal ingewikkeld maakte, was het aantal individuele afspraken en de diversiteit aan deelnemers. Er zaten mensen bij die nog maar net in dienst waren maar ook werknemers die tegen hun pensioen aanzaten en 65-plussers. Zo’n fonds onderbrengen bij een verzekeraar is dan ook niet iets wat je alleen doet. We hadden hulp van gespecialiseerde accountants, juristen en actuarissen.”

“We zijn met veel verzekeraars in gesprek geweest. Van een longlist van zo’n 9 verzekeraars, gingen we naar een shortlist van 5 en daarna van 3. Uiteindelijk bleven er 2 bedrijven over. Van die 2 bleek Zwitserleven het best aan alle eisen te voldoen.”

“Het is niet zo dat we een lijstje met eisen hadden en simpelweg af konden strepen. Daarvoor is de materie te complex. Je legt je case voor aan verschillende partijen en daarna bekijk je alle aanbiedingen. Vanzelfsprekend kijk je eerst naar de financiële kant van het verhaal. Daarna spelen andere zaken een rol, zoals de faciliteiten en de ondersteuning die een verzekeraar biedt.
Zwitserleven scoorde hierbij duidelijk het best.”

Bekend met Zwitserleven

“Natuurlijk kende ik Zwitserleven. Het bedrijf was al jaren klant bij het reclamebureau waar ik werkte. ARA bedacht het Zwitserleven Gevoel, een campagne waar we nog altijd ongelooflijk trots op zijn. Dat ik Zwitserleven zo goed kende, was een voordeel maar ook een nadeel. Ik wilde de schijn van partijdigheid ten koste van alles vermijden. Zwitserleven moest echt bewijzen dat ze beste partij waren.”

“Een van de doelstellingen bij de migratie was om te zorgen voor meer eenvoud en transparantie. Dat vonden we bij Zwitserleven. Eén overzichtelijk product, waarbij elke deelnemer de ruimte houdt voor maatwerk.”

“Niemand kan in de toekomst kijken, maar je kunt wel zoveel mogelijk vooruitdenken.”

“Mede dankzij Zwitserleven reageerden mensen heel positief op de invoering. Zwitserleven nam de kosten op zich voor een eerste informatieronde. Iemand van het bedrijf ging bij alle deelnemende reclamebureaus langs en legde daar alles helder en duidelijk uit. Heel knap, als je bedenkt hoe complex de materie was. Ook konden alle deelnemers in een persoonlijk gesprek hun situatie bespreken en eventuele aanpassingen maken.”

Vooruit kijken

“Niemand kan in de toekomst kijken, maar je kunt wel zoveel mogelijk vooruitdenken. Ik ben ervan overtuigd dat de nieuwe situatie voor alle deelnemers meer zekerheid en duidelijkheid biedt. Nu en in de toekomst. Zelf ben ik ook verzekerd bij Zwitserleven en ik kijk met een gerust hart naar de toekomst. Je kunt wel zeggen dat ik het Zwitserleven Gevoel heb.”

Cookies.

Zwitserleven.nl gebruikt verschillende cookies:

  • We maken onze website er sneller en gebruiksvriendelijker mee.
  • Zo hoeft u informatie in formulieren slechts één keer in te vullen en wordt bepaalde informatie niet onnodig vaak getoond.
  • U kunt social media functies gebruiken en advertenties zien die op uw interesses zijn afgestemd.

Een cookie is een klein tekstbestand zonder persoonlijke informatie.

Cookies zelf instellen


1. Wat zijn cookies?

Een cookie is een klein tekstbestandje. Dit bestandje bevat een kleine hoeveelheid informatie. De belangrijkste functie van cookies is om de ene bezoeker van de andere te onderscheiden.
Wij plaatsen cookies op de harde schijf van uw computer, tablet of mobiele telefoon op het moment dat u de website bezoekt.

2. Waar gebruikt u cookies voor?

Sommige cookies zijn noodzakelijk omdat u anders de website niet kunt gebruiken of om u een dienst of product te leveren waar u zelf om hebt gevraagd. Voor deze cookies is geen toestemming nodig. Andere cookies gebruiken wij om het gebruik van de website te analyseren of om de website op uw interesses af te stemmen. Voor deze cookies vragen wij uw toestemming. Zie voor meer informatie ons privacy en cookie reglement.

3. Kan een cookie kwaad voor de werking van mijn computer?

Nee, een cookie kan geen kwaad en heeft niets te maken met computervirussen of andere kwalijke zaken.

4. Wat gebeurt er als ik cookies weiger?

Als u cookies weigert, gaat dit uiteindelijk ten koste van de kwaliteit van de website. We kunnen dan niet meer zien hoe we de website voor u zouden kunnen verbeteren. Wel kunt u als u cookies weigert de website en uw eigen persoonlijke accounts op de website blijven bezoeken.

5. Voor welke websites geldt uw toestemming?

Uw toestemming geldt voor alle websites van Zwitserleven, behalve de websites waar een inlog voor nodig is. Voor deze websites kunt u apart toestemming geven. Ga daarvoor naar de betreffende website.

6. Hoe lang blijft een cookie op mijn computer staan?

Dat verschilt per cookie. Sommige cookies worden verwijderd zodra u uw browser afsluit. Andere blijven langer op uw computer staan. 

7. Ik heb al toestemming voor het plaatsen van uw cookies gegeven. Waarom wordt dit dan bij een volgend bezoek opnieuw gevraagd?

Wij weten dat u toestemming hebt verleend door een cookie waarin dit staat op uw computer te plaatsen. Als u alle cookies van uw computer hebt verwijderd, wordt er echter opnieuw toestemming gevraagd.

8. Waar vind ik meer informatie over mijn privacy en over cookies?

In ons privacy en cookie reglement.

9. Vragen?

Neem dan contact op met Zwitserleven Afdeling Marketing, Postbus 5000, 1185 MD Amstelveen, 020 - 347 84 78 of per mail via internet@zwitserleven.nl.

Terug naar het cookie scherm

Nee, ik wil geen cookies Ja, ik ga akkoord met het gebruik van deze cookies
Privacy- en cookiereglement