Veelgestelde vragen over Beleggen.

Aanvragen

Communicatie

  • Krijg ik een jaaropgave?

    U ontvangt in ieder geval een Jaaropgave en Dividendnota. Deze worden geplaatst in uw Mijn Beleggen.

Mijn Beleggen betalingen

  • Ik wil geld opnemen; is er een maximum per opname?

    Het is altijd mogelijk om tussentijds uw beleggingen geheel of gedeeltelijk te verkopen. U bepaalt zelf hoeveel u opneemt. Het is niet mogelijk om een bedrag op te nemen dat groter is dan 90% van uw totale saldo. Wilt u meer opnemen dan 90% van uw saldo? Dan worden alle stukken verkocht.

  • Kan ik een spoed uitbetaling aanvragen?

    Spoed uitbetalingen zijn niet mogelijk, omdat uw beleggingen eerst moeten worden verkocht. Binnen 4 werkdagen moet de verkoopopbrengst op uw rekening staan.

Product

Risico

Opdrachten

  • Hoe langt duurt het verwerken van een opdracht
    • Aanvragen: maximaal 2 werkdagen
    • Profielkeuze wijzigen (switch): maximaal 4 werkdagen
    • Aankoop: maximaal 2 werkdagen
    • Verkoop: maximaal 2 werkdagen
    • Wijzigen tegenrekening (+ID-storting): maximaal 2 werkdagen

Wijziging doorgeven

  • Ik ga scheiden, hoe regel ik dat het gezamenlijk vermogen wordt gesplitst?

    U kunt dit regelen door beiden een eigen beleggersrekening te openen. U geeft daarna een opdracht om de oude gezamenlijke rekening op te heffen, waardoor de beleggingen voor u worden verkocht en de opbrengst naar uw (gezamenlijke) tegenrekening wordt overgemaakt. Daarna kunt u de opbrengst splitsen en overmaken naar ieders nieuwe beleggersrekening.

  • Wanneer wordt mijn opdracht uitgevoerd?

    Opdrachten aangeleverd op werkdagen voor 14:00 uur worden nog dezelfde dag in behandeling genomen. Afhankelijk van de soort wijziging kan de doorlooptijd 4 werkdagen bedragen. U kunt de status van uw opdracht zien in Mijn Beleggen bij Opdrachten.