Financiële positie Zwitserleven verbeterd door kapitaalstorting nieuwe eigenaar.

Click here for English

Deze zomer werd de verkoop van VIVAT, het moederbedrijf van Zwitserleven, definitief. Inmiddels kunnen wij bekendmaken dat de laatste stap in het verkoopproces is gezet: Anbang heeft op 23 oktober het kapitaal van VIVAT versterkt met €1,35 miljard. De kapitaalversterking verhoogt de Solvency I ratio van VIVAT naar 233% en de Solvency II ratio naar ruim boven 150%.

Klantgerichte strategie

Zwitserleven ziet de betrokkenheid van Anbang als zeer positief. Met de investering heeft Zwitserleven een solide financiële positie. Dit is voor Zwitserleven dan ook een moment om de blik volop naar de toekomst te richten. Een toekomst waarin wij verder kunnen bouwen aan de sterk klantgerichte strategie. Zodat wij - samen met de adviseur – de klant volop van dienst kunnen zijn, vanuit een stevige financiële positie. Wij danken u voor het vertrouwen dat u Zwitserleven heeft gegeven.

Vragen? Hebt u vragen over de ontwikkelingen rondom VIVAT en Zwitserleven?

• Deelnemers kunnen contact opnemen met de Werknemersdesk van Zwitserleven, telefoon: 020 - 3478894.
  • Werkgevers en adviseurs kunnen contact opnemen met hun gebruikelijke contactpersoon binnen Zwitserleven.

Lees het volledige persbericht op vivat.nl.