Nieuw financieel systeem

Vanaf 1 oktober 2018 verwerken we de facturen en betalingen via een nieuw financieel systeem. Dit geldt voor uw relaties met een (pensioen)regeling van i-Pensioen, Privilege BedrijfsPensioen of zelfstandige overlijdensrisicoregeling. Het belangrijkste verschil is dat de rekening-courant van uw relaties bij Zwitserleven verdwijnt. Nieuw is dat uw relaties voortaan actueel online inzicht hebben in de financiële afhandeling van hun uitgaven voor pensioen of overlijdensrisicoverzekering. Uw relatie logt eenvoudig in via mijnpensioen.zwitserleven.nl, waar hij My Workplace en een nieuwe optie 'Financieel' vindt. Daarna wijst het zich vanzelf.

Nieuw bankrekeningnummer

Met deze nieuwe manier van werken verandert voor uw relaties ook het bankrekeningnummer om aan Zwitserleven te betalen. Dit geldt niet voor 'Separate Accounts'.

De verschillen op een rij

Binnenkort ontvangen uw relaties met de bovenstaande (pensioen)regelingen van ons een brief over de overgang naar facturen en het nieuwe bankrekeningnummer. In een bijlage zetten we op een rij wat de verschillen zijn voor en na 1 oktober en wat dit voor uw relaties betekent.

U ontvangt van ons ook een brief wat dit voor u als adviseur betekent.

Bestemmingsreserve

Nog niet alles is op 1 oktober helemaal klaar. Heeft uw relatie een bestemmingsreserve, bijvoorbeeld voor toeslagen op pensioenen? Daarvan is nog geen online overzicht beschikbaar. Facturen en bijlagen ontvangt uw relatie via de post. We werken er aan de factuurspecificaties, toelichtingen en overzicht van de bestemmingsreserve eind 2018 online beschikbaar te hebben. Hoewel we tijdelijk nog geen online overzicht kunnen tonen, vinden boekingen en de interestberekening normaal plaats.

Machtiging van uw relatie

U heeft in het verleden afspraken gemaakt met uw relaties over wat u kunt zien van hun facturen en betalingen. Bent u nu gemachtigd om gegevens in te zien? Dan verandert daar niets aan. Blijkt na overgang dat u geen toegang heeft? Neem dan contact op met uw Internal Accountmanager. Door de privacy wetgeving ziet u geen burgerservicenummers (BSN) van de deelnemers, tenzij u een verwerkersovereenkomst met uw relatie heeft

Vragen en antwoorden

Tijdens een korte overgangsperiode in oktober kan uw relatie nog nota's of overzichten ontvangen die in september uit het huidige financiële systeem komen.

Heeft u vragen? Op de pagina veelgestelde vragen vindt u vragen en antwoorden over de overgang naar het nieuwe financiële systeem. Wilt u meer informatie? Neemt u dan alstublieft contact op met uw Internal Accountmanager.