Op weg naar op en top klantgerichte organisatie.

Ons bedrijf is volop in beweging. Eerder al informeerden wij u over de plannen om van VIVAT - het moederbedrijf van Zwitserleven - een meer wendbare organisatie te maken die dicht bij de klant staat. Onderdeel van die verandering is ook een kostenreductie, die gepaard gaat met het vervallen van naar verwachting 30% van de arbeidsplaatsen. Inmiddels is duidelijk wat dit voor Zwitserleven betekent. Wij informeren u daar graag over.

Eenvoudig en gericht op optimale klantbediening

We gaan in korte tijd een sterk vereenvoudigde organisatie neerzetten die optimaal aansluit bij de behoeftes van klanten en adviseurs. Deze plannen zijn deze week gedeeld met de medewerkers van Zwitserleven. Het is onder voorbehoud van goedkeuring van onze Ondernemingsraad.

Wat zijn de voordelen voor u?

  • Het bedrijf krijgt een sterk vereenvoudigde structuur, waardoor we sneller kunnen schakelen en beter kunnen inspelen op signalen uit de markt.
  • 50% minder management, dus meer regelvermogen bij onze medewerkers.
  • De functies van onze medewerkers worden breder: zij krijgen kop-staart verantwoordelijkheid voor alle onderdelen van het klantproces. Dit betekent ook dat we hogere eisen gaan stellen aan onze medewerkers. De komende periode doen we een selectie op geschiktheid.
  • Door deze brede functies zijn er ook aanzienlijk minder overdrachtsmomenten. Dat is goed voor de snelheid en zorgvuldigheid.
  • En tot slot: er komen accountteams die zich enkel en alleen bezighouden met bediening van klanten en adviseurs. Andere werkzaamheden – zoals processen en automatisering – komen te liggen bij supportteams. Zo kunnen de accountteams hun blik vol naar buiten richten.

Planning

Onze doelstelling is om op 1 augustus as. met de nieuwe organisatie van start te gaan. We willen bewust alles in een compact tijdsbestek op de rit hebben, zodat we snel voor u aan de slag kunnen vanuit de nieuwe structuur en u er zo min mogelijk hinder aan ondervindt. Uiteraard vindt er een zorgvuldige overdracht van de werkzaamheden plaats.

Communicatie naar u

De komende tijd gaan wij u meenemen in de ontwikkelingen, zodat u weet welke stappen wij zetten in onze beweging naar een op en top klantgerichte organisatie. En natuurlijk informeren we u ook over andere ontwikkelingen, zoals productinnovaties. Want we zijn volop in beweging en daar maken we u graag deelgenoot van.

Tot slot

Met deze verandering leggen we de fundamenten voor een succesvol bedrijf, mede dankzij de investeringen van onze aandeelhouder. Met als doel: een gezonde en succesvolle organisatie die feilloos inspeelt op de wensen van de klant, waarbij een duurzame relatie met u en onze klanten voorop staat.

Vragen?
Hebt u vragen over dit bericht? Neem dan contact op met uw contactpersoon bij Zwitserleven.

Cookies.

Zwitserleven.nl gebruikt verschillende cookies:

  • We maken onze website er sneller en gebruiksvriendelijker mee.
  • Zo hoeft u informatie in formulieren slechts één keer in te vullen en wordt bepaalde informatie niet onnodig vaak getoond.
  • U kunt social media functies gebruiken en advertenties zien die op uw interesses zijn afgestemd.

Een cookie is een klein tekstbestand zonder persoonlijke informatie.

Cookies zelf instellen


[X]

1. Wat zijn cookies?

Een cookie is een klein tekstbestandje. Dit bestandje bevat een kleine hoeveelheid informatie. De belangrijkste functie van cookies is om de ene bezoeker van de andere te onderscheiden.
Wij plaatsen cookies op de harde schijf van uw computer, tablet of mobiele telefoon op het moment dat u de website bezoekt.

2. Waar gebruikt u cookies voor?

Sommige cookies zijn noodzakelijk omdat u anders de website niet kunt gebruiken of om u een dienst of product te leveren waar u zelf om hebt gevraagd. Voor deze cookies is geen toestemming nodig. Andere cookies gebruiken wij om het gebruik van de website te analyseren of om de website op uw interesses af te stemmen. Voor deze cookies vragen wij uw toestemming. Zie voor meer informatie ons privacy en cookie reglement.

3. Kan een cookie kwaad voor de werking van mijn computer?

Nee, een cookie kan geen kwaad en heeft niets te maken met computervirussen of andere kwalijke zaken.

4. Wat gebeurt er als ik cookies weiger?

Als u cookies weigert, gaat dit uiteindelijk ten koste van de kwaliteit van de website. We kunnen dan niet meer zien hoe we de website voor u zouden kunnen verbeteren. Wel kunt u als u cookies weigert de website en uw eigen persoonlijke accounts op de website blijven bezoeken.

5. Voor welke websites geldt uw toestemming?

Uw toestemming geldt voor alle websites van Zwitserleven, behalve de websites waar een inlog voor nodig is. Voor deze websites kunt u apart toestemming geven. Ga daarvoor naar de betreffende website.

6. Hoe lang blijft een cookie op mijn computer staan?

Dat verschilt per cookie. Sommige cookies worden verwijderd zodra u uw browser afsluit. Andere blijven langer op uw computer staan. 

7. Ik heb al toestemming voor het plaatsen van uw cookies gegeven. Waarom wordt dit dan bij een volgend bezoek opnieuw gevraagd?

Wij weten dat u toestemming hebt verleend door een cookie waarin dit staat op uw computer te plaatsen. Als u alle cookies van uw computer hebt verwijderd, wordt er echter opnieuw toestemming gevraagd.

8. Waar vind ik meer informatie over mijn privacy en over cookies?

In ons privacy en cookie reglement.

9. Vragen?

Neem dan contact op met Zwitserleven Afdeling Marketing, Postbus 5000, 1185 MD Amstelveen, 020 - 347 84 78 of per mail via internet@zwitserleven.nl.

Terug naar het cookie scherm

Nee, ik wil geen cookies Ja, ik ga akkoord met het gebruik van deze cookies
Privacy- en cookiereglement