Op weg naar een klantgerichte organisatie: update.

Eind mei lieten we u al weten dat wij interne veranderingen gaan doorvoeren. We gaan in korte tijd een sterk vereenvoudigde organisatie neerzetten die optimaal aansluit bij de behoeftes van klanten en adviseurs. Dit is nodig, want de markt en behoeftes van onze klanten veranderen. Daarbij past een compacte, snelle en proactieve organisatie.

De nieuwe organisatie

Deze verandering is anders dan eerdere reorganisaties. Dat las u al in ons vorige bericht. Zo gaan we werken met een ander soort functies met brede kop staart verantwoordelijkheid. Dat betekent dat onze medewerkers uw vragen en verzoeken oppakken en zelf afhandelen, zonder allerlei overdrachtsmomenten. Op die manier is het eenvoudiger om uw verzoek snel en vakkundig op te pakken en af te handelen.
We gaan werken met nieuwe teams in een platte organisatie met fors minder management en meer regelvermogen bij onze medewerkers. Ook gaan de binnendienst en de buitendienst in teams samenwerken. U krijgt 1 aanspreekpunt binnen en 1 aanspreekpunt buiten. Zij gaan als team ook veel nauwer samenwerken.

Door deze wijzigingen – en door onze verdergaande automatisering – zijn we in staat om het werk met veel minder mensen te doen. Simpelweg omdat we een stuk flexibeler en daadkrachtiger kunnen zijn. En dat gaat u merken de komende tijd.

Planning

De maand juli gebruiken we voor overdracht. Op 1 augustus gaan we van start. Ik heb er – samen met al mijn collega’s bij Zwitserleven – ontzettend veel zin in om vanuit onze nieuwe organisatie voor u aan de slag te gaan. We kijken allemaal met een frisse blik naar buiten en zien volop kansen die we samen met u willen gaan benutten.

Uw contactpersoon bij Zwitserleven

Bent u benieuwd naar het team dat u straks gaat bedienen? Binnenkort informeren wij u hierover via een apart bericht. Uw accountteam zal vanaf 1 augustus a.s. ook zichtbaar zijn op de portalen.

Tot slot

We gaan een mooie periode tegemoet, met een scherpe prijsstelling en ons nieuwe en innovatieve product Zwitserleven Nu Pensioen Plus!, waar de markt al met enthousiasme op reageert. Maar ook met weer een mooi PensioenEvent op 4 oktober, waarvoor u als het goed is al bent uitgenodigd. Met een nieuw team en nieuw elan gaan we werken aan een duurzame relatie met u en onze klanten!

Met vriendelijke groet,

Hans Visser General Manager